Mediabrands Digitali tegevjuht Erki Heinsaar kirjeldas tänast olukorda läbi agentuuri vaatenurga ning andis asjalikke soovitusi, mida praeguses olukorras teha võiks.
- "Turundajad on keskmisest paremad suhtlejad, meie vastutus praegu on oma klientide ja kontaktidega suhelda, et vältida anomaalseid olukordi ja massilisi ülereageerimisi," ütles Heinsaar.
Olukord läbi agentuuri silmade
Heinsaar sõnas, et neil on hetkel kaks fookust: kuidas oma töö võimalikult ohutult korraldada ja kuidas raskel ajal kliente aidata. Ta tõdes, et esimese osas on nad ilmselt sarnaselt kõikidele, kel võimalik, läinud 100% kodukontoritesse ja kõik kohtumised asendanud videokõnedega. „Tehnoloogiliselt on meil kodukontori võimekus juba pikka aega olnud, seega siin mingeid segavaid tegureid ei ole. Sisemine suhtlus on kolinud rohkem Slack'i, kus omavahel väga aktiivselt infot vahetatakse.“
Ta nentis, et klientide osas sõltub hetkel palju nende tegevusvaldkonnast – turism ja meelelahutus on kõige tugevamalt pihta saanud ja sisuliselt turundustegevused lõpetanud. „Neid aitame hetkel kliendikommunikatsiooniga ja tulevikustrateegiatega, kuidas kõik tegevused kiiresti taastada kui selleks võimalus tekib,“ selgitas ta.
Ta lisas, et teiste sektorite kliendid on praegu äraootavad, aga massiliselt varasemate plaanide tühistamisi hetkel ei ole. "Kõik saavad aru, et majandust tuleb nii palju kui võimalik töös hoida,“ ütles Heinsaar.
„Ma arvan, et hetkel ongi vähem kampaaniapõhiseid tegevusi, samas püsitegevustega (otsing, sotsiaalmeedia, retargeting jne) on enamik samas mahus jätkanud, mõned kategooriad ka mahte kasvatanud,“ kirjeldas Heinsaar hetkeolukorda. Ta tõdes, et kriiside ajal on ajalooliselt ka meediavalikute efektiivsus üle vaadatud ja oli veendunud, et see juhtub nüüdki.
Asjalikud soovitused olukorra lahendamiseks
Selleks, et praeguses olukorras hakkama saada, soovitas Heinsaar esimese asjana luua võimalused võimalikult ohutuks töötamiseks. „Kaugtööks sobivaid põhimõtteid on sõber Paavo hästi välja toonud
selles artiklis,“ andis Heinsaar lugemissoovituse.
Teisena tasub tema sõnul mõelda järgmistele asjadele: kuidas oma ettevõte töös hoida, kas on vaja mingeid põhimõtteid muuta, kuidas praegu oma kliente aidata. „Olen päri nendega, kes soovitavad võimalikult palju tavapäraste tegevustega jätkata. Kõikidel pole see võimalik, aga kellel on, nemad saavad aidata,“ ütles Heinsaar.
„On üleskutseid suunata reklaamieelarved Eesti kanalitesse – kindlasti saame agentuuridena siin kaasa aidata ja sobivaid lahendusi leida, meediakanalid on ka ise väga empaatilised ja vastutulelikud olnud ja võtnud põhimõtte, et üheskoos saame hakkama,“ jäi Heinsaar positiivseks. Kuidas Eesti ettevõtteid aidata, on Kaupo Kalda hästi välja toonud
siin.
Konkurents on väiksem, hinnad samuti
Kui inimesed peavad 24/7 kodus olema ja paljusid asju tarbida ei saa, tekib küsimus, mida ja kas üldse reklaamida. „Lihtsalt öeldes tasub reklaamida tooteid ja teenuseid, mida saab tarbida. Olla näiteks otsingumootoris nähtavad, kui kliendid teid otsivad, suhelda klientidega sotsiaalmeedias, anda teavet, rahustada,“ soovitas Heinsaar.
Positiivse aspektina tõi Heinsaar välja, et ammu pole saanud nii soodsalt märgatavaid kampaaniaid teha nagu praegu. „Konkurents on väiksem ja hinnad ka,“ selgitas ta.
„Majandus on tsükliline ja kui me tänasest kaamosest välja tuleme, siis eelis on neil, kes on sellel hetkel tugevama baasiga, kogunud suurema püsikliendibaasi, omavad rohkem andmeid,“ sõnas Heinsaar.
Turundajate tänane vastutus
Küsisime nõu, kuidas turundajad saaksid kaasa aidata, et praeguses olukorras majandus seisma ei jääks, inimesed üle ei tarbiks ning positiivne mõtteviis säiliks.
„Turundajad on keskmisest paremad suhtlejad, meie vastutus praegu on oma klientide ja kontaktidega suhelda, et vältida anomaalseid olukordi ja massilisi ülereageerimisi,“ julgustas Heinsaar.
Ta nentis, et sotsiaalmeedia on praegu väga ohtlik kanal (nägime, kuidas levis kulutulena fake news ehk valeuudis, et linn pannakse kinni), aga ka meeletu potentsiaaliga kanal.
„Ettevõtete kommunikatsioonis on usaldusväärsust – kasutame seda ära. Kellel on võimalik, tehke inimestele oma valdkonda puudutavaid juhendeid, andke soovitusi, kuidas mõistlikult käituda,“ ütles Heinsaar lõpetuseks.
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.