• 03.04.20, 13:23

Elisa analüüs: 70% inimestest püsib eriolukorra ajal pigem kodus

Tulenevalt valitsuse palvest Eesti elanikele püsida eriolukorra ajal rohkem kodus, analüüsis Elisa koos andmeteaduste partneriga MindTitan kuivõrd üleskutset on järgitud. Analüüsist selgus, et 70% inimestest püsib märkimisväärse osa ajast kodus.
Eesti liikuvusstatistika pilt kokku 31. märtsi seisuga
  • Eesti liikuvusstatistika pilt kokku 31. märtsi seisuga
Andmete lihtsamaks tõlgendamiseks on kõik inimesed jaotatud viide kategooriasse:
1. Inimesed, kes viibivad kodus kuni kolmandiku ööpäevast (näiteks ainult öösiti) - graafikul punane
2. Inimesed, kes viibivad kodus kuni 70% ööpäevast (ehk käivad küll näiteks tööl ent ülejäänud aja on kodus) - graafikul hall
3. Inimesed, kes viibivad kodus kuni 90% ööpäevast (ehk kodust eemal 2 - 4 h päevas) - graafikul kollane
4. Inimesed, kes viibivad kodus üle 90% ajast (ehk vaid veidi üle 2 h kodust eemal) - graafikul roheline
5. Lisaks on eraldi välja joonistatud ka need, kes viibivad kodus (või kodu lähedal) 100% ajast - graafikul sinine
Allikana on kasutatud vaid Elisa võrgu andmeid, kuid võib eeldada, et kogu elanikkonna tervikpilt joonistuks välja üsna sarnasena. Elisa panustab jätkuvalt ka kolme mobiilioperaatori (Elisa, Tele2, Telia) ja Statistikaameti poolt ühiselt loodava analüüsi valmimisse.
Elisa telekomiteenuste valdkonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul selgus analüüsist, et kui vaadata Eestit tervikuna, siis enne eriolukorra kehtestamist püsis valdava osa ajast kodus veidi üle poole rahvastikust ehk 56% ning kohe pärast eriolukorra kehtestamist kasvas see näitaja 70%-le.
“Kuna meie kõigi ühine soov on eriolukorras võimalikult kiiresti väljuda, on enam kui oluline järgmiste nädalate jooksul ühiselt veel koduseinte vahel püsida,” tõdes Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann. Selleks, et ühine pingutus oleks ka visuaalselt ja faktipõhiselt jälgitav, avalikustas Elisa oma kodulehel ka senise analüüsi tulemused ning uuendab andmeid kuni eriolukorra lõppemiseni igapäevaselt.
Kuidas analüüs toimub?
Tulemuste puhul kasutatakse sõna „kodu“ ja räägitakse „kodus viibitud ajast“. Oluline on välja tuua, et tegemist on arvutusliku asukohaga, kus viibivad erinevad andmepunktid kõige sagedamini öösiti. „Kas see on reaalselt ka kodu või mitte, me ei tea,“ selgitas MindTitani tegevjuht Kristjan Jansons. “Tulenevalt sellest punktist võrdleme, kui suur osa päevast veedeti samas asukohas või mujal.”
Mobiilside ettevõtete jaoks on anonüümsete liikumisandmete analüüsimine tavapärane. „Ainult nii saame tagada võrgu toimivuse ja elutähtsate teenuste kättesaadavuse just seal, kus inimesed seda tegelikult kasutada soovivad ning vajavad. Selle alusel planeerime oma võrgus ka näiteks mahu ja levialalaiendusi ning mõõdame kasutuskogemust,“ sõnas Ploomann. Küll aga oli sel korral andmeteadlastel vaja oma mudeleid veidi teisel eesmärgil tööle panna, et hinnata just mobiilsuse ehk liikuvuse muutuseid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.24, 15:55
Jätkusuutlikkus kui valik: miks on oluline valida keskkonnasõbralikud lahendused
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele