• 04.08.20, 14:04

Balticbesti žürii liikmed: kodus toimetamine turundustöö jaoks ei sobi

Reklaamitööstuse olukorrast kahe pandeemialaine vahel rääkisid Turundajate Liidu juht Liis Tippel ning agentuuri Optimist juht Magnus Lužkov.
Balticbesti žürii liikmed: kodus toimetamine turundustöö jaoks ei sobi
Turundus- ja reklaamikonkurss BALTICBEST on tööde esitamiseks avatud! Äripäeva raadio hommikuprogrammis rääkisid tänavuse konkursi žürii liige Liis Tippel ja eelmisel aastal žüriis olnud Magnus Lužkov reklaamitööstuse olukorrast. Saadet juhtis Hando Sinisalu.
Lužkov sõnas, et tema teada suuremaid kinnipanekuid reklaamiagentuuride seas siiani olnud ei ole. Samas tõdes ta, et riigipoolsed toetused on praegust pilti mõnevõrra moonutanud. "Kui käibed langesid keskmiselt 60 protsendi peale, osadel 50 protsenti, osadel 40 protsenti, kuidas kellelgi, siis töötajate arv on langenud 10 protsendi võrra. Ma arvan, et see on puhtalt toetuste mõju," sõnas ta ja lisas, et peagi selgub, kas agentuuride käibed taastuvad või töötajate arvud vähenevad.
Lužkovi sõnul on palgad enamikes suuremates agentuurides samuti langenud. Palgalangus on tema sõnul olnud 15 kuni 30 protsenti. "Kõik on selle nimel valmis natuke ootama, et oma tööd saaks edasi teha," selgitas ta.
Tippel nentis, et tõsised ohumärgid on õhus, ent Lužkov arvas, et olukord muutub vähehaaval paremaks, sest piirangute leevenemine annab ettevõtetele rohkem tegutsemisvabadust ja seega rohkem põhjuseid reklaamida.
"Paljud ärid olid kinni. Näiteks Tallinki laevad ei sõitnud - pole mõtet reklaamida, kui laevad ei sõida," tõi Lužkov näite.
Turundus- ja reklaamikonkursile BALTICBEST saab töid esitada kuni 12.08.2020. Konkursil on kokku 21 kategooriat, sealhulgas eraldi kategooria pandeemia-aegse turunduse jaoks (Marketing at the Time of Pandemic). Tutvu kategooriatega ja esita oma töö siin!
Teise näitena nimetas Lužkov jaekette, mis pidid eriolukorra ajal kiiresti kojuveoteenuse pakkumise võimekust tõstma. "Kohaleveo tähtajad läksid nii pikaks, et seda veel reklaamida oleks olnud väga vale sellel hetkel, aga nüüd on minu arust see hetk juba möödas," sõnas Lužkov, ent nentis, et brändingut võib alati teha. "Ei ole midagi halba, kui sa enda kvaliteedist räägid."
Reklaamiagentuuri olemus on hakanud muutuma
Lužkov arvas, et digiosakondade laiendamine oleks agentuurides juhtunud ka ilma koroonata. "Aga mis on kindlasti juhtunud - huvi ekspordi vastu on kõvasti kasvanud," tõi ta välja ja lisas, et just see aitas neil keerulisel ajal toime tulla. "Saime tellimusi Inglismaalt ja Amsterdamist, mis katsidki ära selle osa, mis meil puudu jäi," sõnas Lužkov.
Tippel nõustus, et ekspordi arendamine on hetkel päevakajaline teema. Tippeli sõnul on Eesti reklaamiagentuuride tase väga hea. "Eestis on võimalik väga heal tasemel reklaamiklippi tellida. Siin on tohutu teadmine, oskus olemas," sõnas ta.
Tippel tõi välja, et kurioossel kombel turundajad ise ennast ei turunda. "Me usume, et meie tööd räägivad iseenda eest," sõnas ta. Tippel selgitas, et eduka ekspordi eelduseks on kindlasti hästi tehtud töö, aga lisas, et teistpidi on kindlasti vaja sinna hagu alla anda ning ennast veel nähtavamaks teha.
"Ma arvan, et meie sektoris on palju komplekse," lisas Lužkov ja selgitas, et mõnedes inimestes tekitab ainuüksi mõiste "turundus" allergiat, rääkimata sõnast "müük". "Tean paljusid ettevõtteid, kes igapäevaselt tegelevad turundusega ja ütlevad, et turundusega me küll ei tegele, et see ei ole turundus, mis me teeme - see on disain või mingisugune teine asi," tõi ta näite.
Kodus aluspesu väel töötades maailmas läbi ei löö
Mis puudutab agentuuride töökorraldust, siis Lužkovi sõnul turundustöö tegemiseks kaugtöö hästi ei sobi. "Väga hea idee välja töötamine eeldab ikkagi seda, et tiim on ninapidi koos ja arutab," selgitas ta. Tippel nõustus, et päevakajalisi koosolekuid saab ka arvutiekraani vahendusel teha, ent loovideede välja töötamisel sellest ei piisa.
„Ma olen oma inimestele väga tänulik, et nad selle nii edukalt ära tegid, aga kui me räägime kvaliteedist ja maailmas läbilöömisest, siis seda alukate väel kodus tehes kindlasti ei juhtu,“ lausus Lužkov.
BALTICBEST 2020 – ESITA OMA TÖÖ SIIN!
Tööde esitamise tähtaeg: 12. august 2020
Shortlist'i avalikustamine: 21. august 2020
Võitjate väljakuulutamine: 26. august 2020
Täispikka raadiosaadet saab järelkuulata siit:

Seotud lood

Uudised
  • 17.06.20, 14:22
Balticbest 2020 konkurss on nüüd avatud
Väikestele Euroopa riikidele mõeldud turundus- ja reklaamikonkurss Balticbest on nüüd tööde esitamiseks avatud! Järjekorras seitsmes Balticbest erineb varasematest - Balticbest 2020 toimub veebis otseülekandena.
Uudised
  • 19.05.20, 13:00
Balticbest 2020 taassünd uues formaadis
2020. aasta suve lõpus ootab reklaamivaldkonda ees taassünd. Pärast ühte tänapäeva suurimat majanduslangust tuleb seista silmitsi uue normaalsusega. Seitsmendat korda toimuv loovtööde konkurss Balticbest siseneb sellesse uude normaalsusse täiesti uue online-formaadiga.
Uudised
  • 26.06.20, 08:00
Balticbest 2020: programm ja kategooriad
Balticbest 2020 toimub veebis otseülekande formaadis. Žürii hääletab otseülekande käigus ja võitjad kuulutatakse välja kohe - iga kategooria hääletamise lõpus. Konkursi kategooriad ja 26. augustil 2020 toimuva otseülekande programm on järgmised.
Uudised
  • 08.07.20, 18:12
Saa tuttavaks Balticbest 2020 žüriiga
Turundus- ja reklaamikonkursil Balticbest on sel aastal kolm erinevat žüriid, igas viis liiget. Kes on aga need 15 silmapaistva erialase kogemusega inimest, kes vastutavad selle eest, et esitatud tööde seast valitakse välja just kõige paremad?
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele