Smaily turundusjuht Tanel Rand jagab nippe, kuidas saad sina enda meiliturunduse kampaaniaid optimeerida, et need ka beebibuumereid kaasaksid.
Asjakohasus ja sihtimine on edukate turunduskampaaniate alustalad. Meiliturundus ei ole siinkohal erand - oma publiku kõnetamiseks pead neid tundma. Seekord teeme juttu beebibuumerite põlvkonnast
Beebibuumerite põlvkond
Üldiselt mõistetakse “beebibuumerite põlvkonna” all inimesi, kes sündisid teisele maailmasõjale järgnevatel aastatel. Täpse vahemiku paika panemisel esineb küll mõningaid variatsioone, kuid enamasti peetakse silmas neid, kes sündisid aastatel 1946–1964. Beebibuumerid said oma nime teisele maailmasõjale järgnenud sündide arvu hüppelise tõusu järgi.
Kuidas beebibuumereid kirjaldada? Enamasti peetakse neid töökateks, leidlikeks, pühendunuteks ning eesmärgile orienteerituteks. Nad hindavad inimsuhteid küll kõrgelt, kuid on üsna võistlushimulised ning iseseisvad. Tasub meeles pidada, et beebibuumerid moodustavad vägagi arvestatava osa tarbijatest, seega on oluline mõista, kuidas seda põlvkonda edukalt kaasata.
Beebibuumerid võtavad tehnoloogia omaks
On loomulik, et beebibuumerite jaoks on uue tehnoloogia omaksvõtmine veidi keerukam - eriti, kuna see areneb ja muutub väga kiiresti. See ei tähenda aga, et antud põlvkond tänapäevast tehnoloogiat ei kasuta.
Statista 2017. aasta uuringust selgub, et Ameerikas elavad beebibuumerid omavad nutitelefone, arvuteid ja tahvelarvuteid. Väike osa neist kasutab ka n-ö kantavat tehnoloogiat ja koduseid abistajaid.
Oma e-kirjade sisu ja kirjapõhju luues mõtle sellele, kus beebibuumerid sinu e-maile kõige suurema tõenäosusega loevad. Taga, et sinu e-kirjad on erinevates seadmetes kuvamiseks kohandatud.
E-poodidega kohanemine
COVID-19 pandeemia on kõigi põlvkondade Interneti kasutamisharjumusi muutnud.
Allolevast graafikust nähtub, et digitaalne kulutamine on igas vanusegrupis tõusnud, kaasa arvatud beebibuumerite seas.
Seetõttu on praegu suurepärane aeg pühenduda oma e-kaubanduse lehekülgedele ning need igas vanuses kasutaja sõbralikuks muuta. Pane müükide tõstmiseks erinevad automaatikad püsti: loo hüljatud ostukorvi töövoog ning jälgi klienditeekondi oma poes.
Brändilojaalsus
Nagu mainitud, hindavad beebibuumerid suhteid kõrgelt. Antud joon peegeldub ka nende brändilojaalsuses. Buumeritele ei meeldi brände vahetada. See teeb paraku nende turundajate elu keeruliseks, kes üritavad beebibuumereid enda klientideks meelitada. Beebibuumerite lojaalsust on oluliselt keerulisem võita. Teisest küljest tasub meeles pidada, et kui nad juba ühe brändi kasuks otsustavad, saavad neist suure tõenäosusega pikaajalised kliendid. Püüa oma turunduse e-kirjades ka brändilojaalsust rõhutada.
Tee ligipääsetavusest oma põhiprioriteet
Kui püüad beebibuumereid kõnetada, taga, et sinu e-kirjad on lihtsasti loetavad ja mõistetavad. Siinkohal on abiks suurem font ja tugevad värvikontrastid. Ära unusta ka erinevaid lõike üksteisest selgelt eraldada.
Reklaami oma sotsiaalmeedia platvorme
Kuigi buumerid loevad ajalehti ja ajakirju ning vaatavad telekat, on ka nende sotsiaalmeedia kasutus püsivalt tõusuteel.
Statista 2019. aasta andmetel oli buumerite poolt enim kasutatud kanal Youtube (70%). Teine koht kuulus Facebookile (68%). Pinterest oli buumerite poolt kasutamise osas kolmandal kohal, kuigi vaid 27% vastanutest väitis end seda kasutavat.
Allikas: Statista
Kasuta meiliturundust, et oma beebibuumeritest klientidega sotsiaalmeedias suhelda. Reklaami aga ainult asjakohaseid kanaleid. Mõistlik on oma e-kirjadele sotsiaalmeedia lahter lisada. Võid luua ka meiliturunduse kampaania, et oma sotsiaalmeedia jälgijaskonda kasvatada.
Rohkem ühekordset tulu
The Shelf andmetel kulutavad beebibuumerid ühe
online-tellimuse kohta rohkem kui X- ja Y-generatsiooni esindajad. 92% buumeritest ostlevad veebi vahendusel ja teevad seda keskmiselt korra kuus. Beebibuumeritel on rohkem ühekordset tulu, seega on nende keskmine kulutamine ka kõrgem. Loomulikult ei pruugi see statistika paika pidada riikide puhul, kus majanduslik seis kehvem on.
Üldiselt asetavad beebibuumerid suurema tõenäosusega oma ostukorvi kallimaid esemeid. Soovitame turunduskampaania püsti panemisel meeles pidada, et sellele põlvkonnale müües tasub e-kirjadesse lisada ka juurdemüügile orienteeritud tooteid. Lisamüügi tegemine on ju lihtsam, kui täiesti uue müügitsükli alustamine.
Asjakohane sisu
Kui püüad oma tooteid või teenuseid sellele põlvkonnale turundada, muuda oma e-kirjad nende jaoks asjakohaseks. Mõtle sellele, milliseid sõnu ja väljendeid oma e-posti sisus kasutad. Püüa mõista, milline sisu neid kõnetab - milline on nende huumorimeel, millist tooni nad hindavad? Kasuta ka sobivaid kujunduselemente, et oma sõnumit edasi anda.
Tugeva klienditoe olulisus
Kindlasti on hea mõte oma turunduse e-kirjades tuua välja viisid, kuidas sinu ettevõttega kontakti saab ning rõhutada olemasolevaid klienditoe võimalusi. See on üks aspekt, mis aitab veenda buumerit ostu sooritama. Garanteeri oma klienditoe tugevus ja muuda nendega kontakteerumine lihtsaks.
Optimeeri oma meiliturunduse sõnumeid
Nüüd, kui oled beebibuumerite ja nende hingeeluga veidi lähemalt tuttav, peaksid suutma paika panna plaani, kuidas neid meiliturunduse abil kõnetada. Sul on mitmeid variante, mille abil oma e-kirjad nende jaoks asjakohasemaks muuta - kohanda näiteks oma kirjade kujundust ja muuda need lihtsasti ligipääsetavaks. Õpi tundma ka buumerite ostlemisharjumusi - näiteks ostukorvi keskmist maksumust. Pane püsti automatiseeritud töövood ning keskendu juurdemüügile. Beebibuumerid on tarbijad, keda kindlasti ignoreerida ei tasu!
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.