1Office Group turundusjuht Kristella Pender toob välja peamised fookuspunktid B2B turunduses, mida silmas pidada. Pender astub üles ka 28. jaanuaril Arhitektuurikeskuses toimuval praktilisel B2B turunduse seminaril, kus ta jagab kogemusi, kuidas nad oma ettevõttes B2B turundust teevad.
- 1Office Groupi turundusjuht Kristella Pender.
Penderi sõnul arvatakse tihti, et B2B turundus keskendub põhiliselt näost näkku kohtumistele ja pikale kliendivõitmise protsessile ehk siis enne müüki kliendisuhtluse ülesehitamisele, et lõpuks ka müük tehtud saada. „Kindlasti paljude B2B äride puhul ka nii on, kuid nagu ka B2C valdkonnas on väga erinevate ärimudelitega ärisid, on neid veel rohkem B2B valdkonnas“ sõnas ta.
1Office Groupi näitel saab Pender öelda, et B2B turunduse kõige suurem väljakutse ei pruugi olla mitte kliendi endale võitmine, vaid hoopis õige kliendi ülesleidmine. „Ehk siis kui teenus on piisavalt spetsiifiline ja suunitletud, ei ole seda mõtet suurelt kõigile ja igal pool pakkuda, sest see lihtsalt ei toimi,“ rääkis ta ja lisas, et seega on paljude B2B äride puhul ka klassikalised turunduskampaaniad välistatud. „Eesmärk pole mitte jõuda võimalikult suure hulga inimesteni, vaid jõuda nende õigete inimesteni,“ rõhutas ta.
Seetõttu on Penderi hinnangul B2B valdkonnas kolm kõige olulisemat faktorit teadlikkus, teadlikkus ja veelkord teadlikkus.
1. Teadlikkus enda toote/teenuse kohta
2. Teadlikkus enda kliendi kohta
3. Teadlikkus turundussõnumites
Ehk siis esimene samm peaks Penderi sõnul alati olema müüdava toote/teenuse enda (ja kõigi ettevõtte töötajate) jaoks selgekstegemine. „Enne kui pole teadlikkust toote kohta, ei ole võimalik ka üles leida enda põhiklienti. Kui toode on selge, on lihtne defineerida, kes on su põhiklient, mis probleemidele ta lahendust otsib, mida hindab ja kuidas teda leida. Ning alles siis saab keskenduda õigete turunduskanalite ja -sõnumite leidmisele,“ rääkis ta.
Penderi hinnangul ongi turunduse vaates kogu eelnev töö vajalik selleks, et üles leida õiged kanalid, mis kliendi sinuni toovad (olgu selleks siis Google, Youtube, üritustel esinemine, äriregistrist listide ostmine või hoopis midagi originaalsemat). „Kui õiged kanalid on leitud, on pool võitu juba käes,“ sõnas ta ja lisas, et muidugi ei tähenda see seda, et protsess oleks läbi. „Täpselt sama olulise osakaaluga on ka õige turundussõnum.“
Sellepärast tuleb Penderi sõnul pärast õige kanali leidmist esimese asjana mõelda, milline turundussõnum klienti kõige paremini kõnetab. „Kas klient on pigem nooruslik ja tahab fun’imat lähenemist või on ta tõsine ettevõtja, kes ootab ametlikkust ja korrektsust? Kas ta naudib suhtlemist ja vajab palju tähelepanu või eelistab pigem meili teel kiirelt asjad tehtud saada?“ loetles Pender erinevaid klienditüüpe ja lisas, et kõik see ei pea mitte peegelduma ainult müügiprotsessis ja kliendiga otse suhtlemises, vaid juba ka turundussõnumis.
Siit edasi peab Penderi sõnul müügiosakond tegema head tööd. „Teenus peab olema kliendi vajadustele sobiv, suhtlus müügiinimestega meeldiv ning hinna ja kvaliteedi suhe paigas, et klient valiks just sinu,“ rõhutas ta ja lisas, et mida aeg edasi, seda rohkem on teadlikkus oluliseks märksõnaks mitte ainult tooteid või teenuseid pakkuva ettevõtte poolt, vaid ka kliendi poolt.
Penderi hinnangul on potentsiaalsed kliendid järjest teadlikumad enda vajadustest, võimalustest ja õigustest. „Seega kui kohe alguses turundussõnumeid nähes ja müügiosakonna (või teiste ettevõtte esindajatega) suheldes seda n-ö “õiget klikki” ei teki, ei ole enam lootustki.“
Seega innustab Pender kõiki B2B ettevõtjaid ja turundajaid esmajoones tõstma enda teadlikkust pakutavast teenusest ja enda kliendist. „Mida rohkem ja paremini neid tunned, seda teadlikum oled ka turundustegevuste planeerimisel ning läbiviimisel,“ sõnas ta.
Kristella Pender esineb ka
28. jaanuaril Arhitektuurikeskuses toimuval praktilisel
„B2B turunduse seminaril: kuidas siduda kommunikatsiooni ja müüki“, kus ta jagab kogemusi, kuidas nad oma ettevõttes B2B turundust teevad.
Hakkas huvitama?
Registreeru seminarile soodushinnaga juba täna SIIN ja vaata kogu
infot ja programmi SIIT.Seotud lood
Outfunneli turundusjuht Katheriin Liibert toob välja kaks peamist fookuspunkti B2B turunduses, mida silmas pidada. Liibert astub üles ka 28. jaanuaril Arhitektuurikeskuses toimuval praktilisel B2B turunduse seminaril.
PR- ja valitsussuhete agentuur META Advisory äriarendusjuht Ann Hiiemaa toob B2B turunduse võtmetegurite lahtiseletamiseks põneva paralleeli lugude jutustamise, narratiivi ja tegelaste konstrueerimisega, tuues muu hulgas välja, et inimesed ei osta alati parima ettevõtte tooteid või teenuseid, vaid ostavad tooteid ja teenuseid, mida nad mõistavad.
Advokaadibüroo LEXTAL, mille kontorid asuvad Tallinnas, Riias ja Vilniuses, turundusjuht Kertu Irves toob välja kolm peamist võtmetegurit B2B turunduses, mida silmas pidada.
BCS Itera turundus- ja kommunikatsioonijuht Marek Maido annab põhjaliku ülevaate, millised on B2B turunduses peamised võtmetegurid, mida võiks täna ja tulevikus silmas pidada, rõhutades muu hulgas, et B2B turundus ei ole plakatid ega reklaam, vaid olulise info jagamine ning sisuka dialoogi pidamine kliendiga.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.