• 28.02.22, 10:14

Futurist ja turundusprofessor: me peame lõpetama mõtlemise endast kui tarbijatest

Tehisintellekt suudab luua muusikat ja otsustada, millised reklaamid on kõige tõhusamad. Milline saab olema inimeste roll loovuses tulevikus, kui masinad on muutunud nii nutikaks? Loe intervjuud Rootsi futuristi ja turundusprofessori Micael Dahleniga, kes on ka tänavuse Passwordi peaesineja.
Micael Dahlen
  • Micael Dahlen
Dahleni sõnul on inimeste loovuse eelis see, et see on inimlik. "Inimesed ei saa kunagi olema paremad masinad kui masinad ise - me pole efektiivsemad, targemad jne," rääkis ta ja lisas, et ainus asi, milles me oleme masinatest paremad, on inimeseks olemine - koos kõikide vigade ja ettearvamatustega. "Teelt ära eksimine ja kõrvalteede leidmine toob endaga kaasa uusi avastusi, milleks ainult inimesed on võimelised. Ja see on ka tore ja lõbus - erinevalt inimestest ei ole masinad fun."
Miks nii paljud inimesed ei usalda teadust ja meditsiini?
Lihtne vastus on see, et inimesed tahavad keerulistele küsimustele lihtsaid vastuseid. Meditsiin ja teadus üldisemalt ei ole lihtsad. Igasugused alternatiivsed teooriad ja praktikad annavad keerulistele küsimustele lihtsaid vastuseid ja see meeldib paljudele. Maailm on keeruline ja lahendust vajavad probleemid muutuvad järjest keerulisemateks. Me peame mõtlema rohkem kui seni, mitte vähem.
Milline suurim muutus (tarbija)käitumises meid 2030ndatel ees ootab?
Paindlikkus. Elamine, töötamine ja tarbimine kindla plaani järgi, nagu meie vanemad seda tegid, on kadumas. Me hakkame elu jooksul elustiili mitu korda muutma, tegema kannapöördeid karjääris ja elustiilis. Meil võib olla ka mitu paralleelset ja erinevat elustiili - nagu metaversumis, aga siiski päriselus.
Mis puutub tarbimisse, siis tulevikus omame me senisest palju vähem asju. Selleks, et asju kasutada, ei pea neid omama - neid võib ka laenata või rentida. See saab olema suur muutus.
Tarbimisele keskenduv majandusmudel on kahjulik planeedile. Milline on lahendus?
Minu arvates on lahendus väga radikaalne: me peame lõpetama endast kui tarbijatest mõtlemise. Me pole enam tarbijad! Me pole mingid koletised, kes tarbides hävitavad planeedi. Me oleme inimesed, me ei tarbi, vaid kasutame, jagame ja toodame. Ma tunnen ennast palju paremini, kui ma mõtlen endast kui inimesest, mitte kui tarbijast. See mõttemalli muutus soodustab ka uute tehnoloogiate ja ärimudelite tekkimist.
Sa oled õnneuurija - kas 4-päevane töönädal muudab meid õnnelikumaks? Kas me oskame lisanduva vaba ajaga midagi mõistlikku ette võtta?
Ainus võimalus seda teada saada on proovida. Me peame pidevalt eksperimenteerima, et leida uusi viisi elamiseks, töötamiseks ja äriks. Vanadesse mudelitesse takerdumine on üks põhjus, miks me oleme sellises jamas nagu me praegu oleme. 5-päevane töönädal ei ole ju eesmärk omaette, see on lihtsalt teatava tehnoloogilise ja majandusliku arengu etapile iseloomulik töökorraldus. Sellele eelnes näiteks 6-päevane töönädal, mis oli põhjendatud teatud majanduslikul arenguetapil.
Tänavune Password, mis toimub 23.-24. märtsil Kultuurikatlas ja kannab alapealkirja "The Next Big Thing", keskendub trendidele ja muutustele turundajatele olulistes valdkondades. Micael Dahlen toob konverentsil fookusesse turunduse ja tarbijad aastal 2030.
Registreeru konverentsile soodushinnaga juba täna SIIN ja vaata programmi SIIT.

Seotud lood

Uudised
  • 01.12.21, 14:27
Saage tuttavaks! Passwordi inspiratsiooniesinejad Soomest ja Rootsist
Aasta suurim ja oodatuim turundussündmus Password toimub 23. ja 24. märtsil 2022 Kultuurikatlas. Konverentsi esimesel päeval astuvad teiste seas oma ettekandega lavale ka kaks värvikat inspiratsiooniesinejat - turundusprofessor Micael Dahlen Rootsist ja futurist Perttu Pölönen Soomest.
Uudised
  • 21.02.22, 10:33
Passwordi esineja Christian Godske: TikTok liigub telerisse
Hando Sinisalu vestles Taani televisioonieksperdi Christian Godskega televisiooni tulevikust. Christian esineb Passwordil ettekandega “TV aastal 2030”.
Uudised
  • 04.02.22, 10:46
Futurist: ärge ennustage, mis on tulevikus teisiti. Mõelge parem sellele, mis kindlasti ei muutu
Futurist, leiutaja ja tänavuse turunduskonverentsi Password üks inspiratsiooniesinejatest Perttu Pölönen Soomest rääkis Best Marketingile antud intervjuus muu hulgas, milliseid teadmisi ja oskusi läheb tulevikus vaja, mida oleks maailma tarvis juurde leiutada ning kuidas käitub tarbijana Z-generatsioon.
Uudised
  • 17.01.22, 09:58
Eesti turundajatel tasub valmis olla TikToki reklaami tulekuks
Intervjuu Stanislav Rybachukiga, kes on TikToki ja Snapchati performance lead Httpoolis. Rybachuk esineb märtsis Passwordil paralleelsessioonil, kus ta annab praktilisi nõuandeid TikTokis turundamiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele