Stockholmi majanduskooli professor Micael Dahlen arutas turunduskonverentsil Password tarbijate ja maailma üle – millised on need aastal 2030.
- Turundusprofessor Micael Dahlen tänavusel Passwordil. Foto: Raul Mee
„Statistika kohaselt veedab inimene enamuse oma ärkveloleku ajast üheksa meetri raadiuses,“ nentis Dahlen ja lisas, et vajadus minna kaugemale kui üheksa meetrit muutub järjest rohkem ebavajalikuks, kuna kõik on kättesaadav nutitelefonidest. „Lisaks sellele, et inimeste liikuvus on märgatavalt vähenenud, on vähenenud ka tähelepanu hoidmise võimekus,“ sõnas ta ja lisas, et statistika kohaselt veedab keskmine inimene ühe tegevusega umbes kaheksa sekundit. Ka Google, Samsung ja Apple kasutavad Dahleni sõnul seda teadmist ära, luues tarbijatele võimalusi üha kiiremini info kätte saada - näiteks andes vaste otsingule enne, kui inimene on jõudnud küsimuse lõpuni kirjutada.
Seotud lood
Tehisintellekt suudab luua muusikat ja otsustada, millised reklaamid on kõige tõhusamad. Milline saab olema inimeste roll loovuses tulevikus, kui masinad on muutunud nii nutikaks? Loe intervjuud Rootsi futuristi ja turundusprofessori Micael Dahleniga, kes on ka tänavuse Passwordi peaesineja.
Turundajad kuulevad igapäevaselt, et maailm liigub andmete, tehisintellekti ja automatiseerituse suunas ning turundajaid polegi peagi enam vaja. Sloveeniast pärit loovturundaja ja copywriter Lucina Lepsina, kes võitis mullu Cannes Young Lions Grand Prix’, jagas tänavusel Passwordil oma kogemusi, kuhu liigub reklaamiagentuuride loovinimeste ehk Advertysus Creativicuste elu ning kuidas tehnoloogiliste muutuste kiuste ellu jääda.
Futurist, leiutaja ja tänavuse turunduskonverentsi Password üks inspiratsiooniesinejatest Perttu Pölönen Soomest rääkis Best Marketingile antud intervjuus muu hulgas, milliseid teadmisi ja oskusi läheb tulevikus vaja, mida oleks maailma tarvis juurde leiutada ning kuidas käitub tarbijana Z-generatsioon.
Aasta suurim ja oodatuim turundussündmus Password toimub 23. ja 24. märtsil 2022 Kultuurikatlas. Konverentsi esimesel päeval astuvad teiste seas oma ettekandega lavale ka kaks värvikat inspiratsiooniesinejat - turundusprofessor Micael Dahlen Rootsist ja futurist Perttu Pölönen Soomest.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.