• 25.08.23, 13:51

Digiturunduse ekspert: ka loovus on mõõdetav - seos kvaliteetse visuaalse kommunikatsiooni ja turundusedu vahel on juba tõestatud

Agentuuri Vondel Digital juhatuse liikme Seva Krutsko sõnul on praegused suurimad pöörded digiturunduses DTC-kaubamärkide turunduse ja loojamajanduse tõus ning muidugi tehisintellekti kasutus. Järgmiste aastate suur teema on aga jaemüügimeedia.
Seva Krutsko: "Paljud turundajad on püüdnud aru saada, kust see „otsene“ ja „orgaaniline“ liiklus tegelikult pärit on. Agentuurid arendavad nüüd tehisintellekti abil oma tööriistu, et seda rohkem valgustada."
  • Seva Krutsko: "Paljud turundajad on püüdnud aru saada, kust see „otsene“ ja „orgaaniline“ liiklus tegelikult pärit on. Agentuurid arendavad nüüd tehisintellekti abil oma tööriistu, et seda rohkem valgustada."
Räägi palun natuke oma (professionaalsest) taustast. Sa ei ole Eesti päritolu ning oled täna Vondel Digitali juhatuse liige. Kuidas selleni jõudsid?
Vondel Digital on osa suuremast agentuuride grupist nimega Vondel Marketing. Kolisin Eestisse 2022. aastal, mil asutasime ettevõtte loov- ja strateegiapoena, mis teenindab kliente Euroopas ja Põhja-Ameerikas. Kuigi Vondel Digital on sellisel kujul noor ettevõte, on selle taga oleval meeskonnal turunduse ja kommunikatsiooni vallas kogemusi keskmiselt 12+ aastat. Ja Eesti on koduks paljudele mugava digitaalse ökosüsteemiga noortele ja tuntud ettevõtetele, nii et see on meie jaoks kindlasti õige koht.
Digiturundus on teinud läbi suuri pöördeid. Milline on täna suurim muutus, millega peab kohanema?
See on suur küsimus, kuna turundajate ees seisvaid väljakutseid pole kunagi tundunud olevat nii palju kui praegu. Üks suurimaid asju, mida me praegu omaks peame võtma, on loomulikult AI. See, mis algul tundus ebaselge ja mida peeti suureks ohuks, on nüüd kõige sagedamini väärtustatud tööriist. AI võimalikud kasutusvõimalused näivad olevat lõputud, sealhulgas loominguline arendus ja testimine, turundusnõustamine, e-kaubanduse analüüs ja palju muud.
Teine suur revolutsioon on loojamajanduse tõus, kus brändid pakuvad palju lisavõimalusi, kuid samal ajal nõuavad sisuloojate sisust kinnipidamise vähendamist ja laseksid neil asju omamoodi teha. Kuigi see võib tunduda intuitiivselt vastuolus, peavad turundajad mõistma, et suuremalt jaolt nende kaubamärkide veebis mainimine olnud aastaid nende otsese kontrolli alt väljas. Nii et kui minna välja algsest “owned-paid-earned“ meedia paradigmast, on see uus tüüp - nimetagem seda brändide "kaasomandis" meediaks.
Veel üks suur nihe on DTC (directly to customer ehk otse tarbijale turundus – toim.) kaubamärkide turundus. DTC kaubamärkide arv on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud ning nad astuvad väga karmi konkurentsi nii omavaheliste kaubamärkide kui ka e-commonstrumite, nagu Amazon, vahel, mis nõuab uute lähenemisviiside otsimist strateegias, brändingus ja loomingulises suhtluses. Nii-öelda "nišitrende" on veelgi rohkem, aga nendest võiks rääkida tunde.
Tasub meeles pidada, et näiteks Google võitleb ChatGPT-ga kirjutatud SEO-tekstide vastu, vähendades nende veebisaitide otsingutulemusi.
Seva Krutko
Kuidas suhtud tehisintellekti? Kuidas seda oma töös kasutate?
Meie disainimeeskond teeb Midjourney’ga ülilahedaid asju. Enamus suuri rahvusvahelisi kommunikatsioonikontserne ja konsultatsioonifirmasid toovad praegu välja oma tehisintellektil põhinevaid katsetusi ning kaalume samuti erinevaid võimalusi erinevates valdkondades, nagu e-kaubandus ja loovtöö.
Palju on räägitud sellest, kas tehisintellekt võtab üle loomingulistel ametikohtadel töötavate inimeste töö. Ma arvan, et lõpuks see nii läheb, aga võttes üle vaid selle osa, mis on seotud rutiinsete tööülesannetega. Tasub meeles pidada, et näiteks Google võitleb ChatGPT-ga kirjutatud SEO-tekstide vastu, vähendades nende veebisaitide otsingutulemusi. Nii et inimese loovust ei tasu alahinnata.
Millised digiturunduse kanalid on sinu hinnangul hääbumas ja millised on n-ö tulevikuplatvormid?
Ma ei võtaks vastutust digis midagi „sureva meediana“ hukutada. Tegemist on pigem spetsiifiliste platvormidega, millest osa areneb turundajate muutuva nõudluse rahuldamiseks, osa aga mitte. Näiteks on viimasel ajal palju räägitud Twitterist (nüüd X) ja sellest, kuidas nende reklaamitulu pärast omanikuvahetust drastiliselt langes. Seni on platvormi „fassaadis“ toimunud mõningaid muudatusi, millest ei paista suurt abi olevat. Loodame, et hiljutised muudatused juhtkonnas muudavad olukorra vastupidiseks.
Teisalt on olemas TikTok, mis on juba väga suur, kuid aina kasvab ja areneb – näiteks hiljuti võtsid nad kasutusele otsingureklaamid, mis peaksid brändidele platvormil lisatähelepanu tooma. Tõusvast meediast rääkides tuleb mainida ka jaemüügimeediat. Kuna üha rohkem e-com-i kette käivitab oma reklaamide ökosüsteemi ja üha rohkem kaubamärke suunavad turundustegevused e-com-ile, on see ka järgmiste aastate suur asi.
Loovus näib praegu kaotavat, sest reklaamieelarved on kahanenud ja turundajad tahavad kiireimat ROMI-d.
Seva Krutko
Digiturunduses on kõik mõõdetav. Kui palju on seal ruumi loovusele?
Ka loovus on mõõdetav. Seos kvaliteetse visuaalse kommunikatsiooni ja turundusedu vahel on juba tõestatud. Loovus näib praegu omamoodi kaotavat, sest reklaamieelarved on kahanenud ja turundajad tahavad kiireimat ROMI-d. Mis tähendab, et tulemusturundus, mis pakub selget seost näitamiste ja konversioonide vahel, on tänapäeval väga oluline. Kuid digitaalses turunduses on tegelikult palju enamat kui viimase kliki omistamine. Paljud turundajad on püüdnud aru saada, kust see „otsene“ ja „orgaaniline“ liiklus tegelikult pärit on. Agentuurid arendavad nüüd tehisintellekti abil oma tööriistu, et seda rohkem valgustada. Seega on loomingulisuse selgem ja täpsem mõõtmine vaid aja küsimus. Piltlikult öeldes on loominguline osa kirss tordil, mis muudab kogu koogi maitset.
Tänavusel digiturunduse konverentsil Best Internet räägid lugude jutustamisest digikanalites. Ava palun veidi seda teemat – millest täpsemalt juttu tuleb?
Lood on suurepärane võimalus „häkkida“ inimeste tähelepanu, mida tänapäeval napib. Meile meeldib lugusid rääkida, meile meeldib neid kuulda, meile tuleb neid rääkida. Seega räägin konverentsil peamiselt sellest, miks peab edukas turundamine olema lugu, kuidas seda arendada, alustades brändinimest ja visuaalsest poolest. Lisaks räägin, kuidas ja milliste vahenditega mõista oma sisustrateegiat ning kuidas edukad kaubamärgid juba seda teevad. Kohtumiseni konverentsil!
Seva Krutsko on digiturunduse aastakonverentsi Best Internet 2023 üks esinejatest, kus ta räägib lugude jutustamisest digikanalites, tuues ka näiteid ja praktilisi nõuandeid.
Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru konverentsile soodushinnaga juba täna SIIN.
Käimas on ka Aasta Digitegu 2023 konkurss. Tööde esitamise tähtaeg on 7. september. Vaata osalemise infot ja esita oma tööd konkursile SIIN. Võitjad selguvad konverentsil Best Internet 2023.

Seotud lood

Uudised
  • 21.08.23, 11:17
Digiturundaja soovitus ettevõtjatele: tellige halva kvaliteediga reklaamvideod
Digiturunduse maailmas löövad praegu laineid lühikesed videoklipid, mis on justkui spontaanselt telefoniga filmitud, rääkis Omnicom Media Groupi digiturunduse juht Angelo Maiuri Äripäeva raadio hommikuprogrammi saates.
Uudised
  • 16.08.23, 10:17
Aasta Digitegu 2023 konkurss on täies hoos
Tööde esitamise tähtaeg on 7. september
Traditsiooniliselt korraldame ka sel aastal Aasta Digitegu konkurssi, mille võitjad ja grand prix kuulutatakse välja iga-aastasel digiturunduse konverentsil Best Internet, mis sel aastal toimub 15. septembril Mustamäe Apollo Kinos. Tööde esitamise tähtaeg konkursile on 7. september 2023.
Uudised
  • 31.05.23, 11:23
Tänavune Best Internet pakub digiturundajale 24 praktilist nõuannet aastaks 2024
Digiturunduse aastakonverents Best Internet tuleb taas ja toimub seekord ühepäevase üritusena 15. septembril Mustamäe Apollo kinos. Programm on paigas ja konverentsile saab soodsaima hinnaga registreeruda juba täna.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele