“Majanduses on praegu rasked ajad. Me ise ka ei taha öelda, et on raske, aga me näeme oma klientide pealt, et on keerulised ajad – toimus meeletu palgaralli, hinnad-palgad läksid üles, nüüd toimuvad koondamised. Nii on just praegu õige aeg vaadata protsessidele otsa,” kirjeldab müügiprotsesside parendamise missiooniks võtnud ettevõtte Dominate Sales projektijuht Sander Kahu.
Kahu selgitab, et sageli ütlevad kliendid, et neil ei ole praegu müüki, midagi ei toimu, ja seetõttu ei soovi nad hetkel müügiprotsesse üle vaadata.“Vaat see on just õige aeg,” paneb ta südamele vastupidiselt levinud väärarusaamale. “Kiirel ajal tahame me ju kõik pakkuda oma kliendile paremaid lahendusi, kuid protsessidesse sissevaatamine ning tuleviku planeerimine on just oluline teha rahulikumal ja mõneti ka keerulisel ajal,” paneb ta hingele.
Ettevõte, kelle missioon on müügikultuuri muuta
Aitame alates 2017. aastast nii Eesti kui rahvusvahelistel ettevõtetel tõsta müügimeeskondade efektiivsust. Ettevõte toetab kliente teekonnal vananenud meetoditest – tabeli- ja paberimajandusest –, süstemaatilise, nutika ja andmepõhise lähenemiseni.
Dominate Sales oli ka üks esimesi Pipedrive'i ametlikke partnereid Eestis. Idufirmast rahvusvaheliseks edulooks põrutanud Pipedrive pakub kohandatud CRM- ehk kliendisuhtluse lahendusi. Tarkvara on loodud müügimeestelt müügimeestele.
Ettevõte sai alguse, kui ettevõtte asutaja Silver Rooger mõistis, et tema lähenemine ja loodud meetodid muutsid edukalt ühe suurettevõtte kogu müügikultuuri. Tal oli õnnestunud välja töötada viis, mis parandab nähtavalt tulemuslikkust ning paneb andmed enda kasuks tööle.
Nõnda otsustas Rooger luua ettevõtte, mis pakuks konsultatsiooni- ja koolitusteenuseid, mille läbi ta saaks jagada oma teadmisi ning viia eduni võimalikult paljud ettevõtmised.
Viimane häirekell
“Ei ole mõtet poliitiliselt ilustada seda asja. Kui täna tunned ettevõtte juhina, et müük on kukkunud ja sul puudub kindel ülevaade, siis see on sulle viimane häirekell – nüüd tuleb võtta midagi ette,” selgitab projektijuht Kahu.
Heal ajal oli kõik ilus - müük tuli, käive kasvas. Tihti puudus ettevõtete juhtidel tegelik ülevaade, milliseid numbreid aasta lõpuks müügimeeskond saavutas, sealjuures puudus teadmine, kuidas päriselt kliendisuhtlust juhiti.
“Kui soovite, et Teie ettevõte areneks, siis tuleb investeerida ning kui müügitehingute juhtimine on endiselt märkmikutes, excelites ja outlookides - on viimane aeg investeerida müügiprotsesside digitaliseerimisse!”
Iga projekt on rätsepatöö
Tänaseks on Dominate Sales aastate jooksul aidanud ligi 120-l ettevõttel Pipedrive üles seada. Mida see siis päriselt tähendab?
“Pipedrive kasutajakonto registreerimine on iseenesest lihtne - võtab paar minutit ning ongi tehtud. Kuid mis edasi saab? Seal on kasutajad iseseisvalt läinud väga erinevaid teid. Oleme näinud väga huvitavaid lahendusi, kuidas Pipedrive on ettevõtetes ilma läbimõtlemiseta kasutusele võetud. Sellistel juhtudel on tihti kasutamine vabatahtlik ning iga müügiinimene on ehitanud enda süsteemi. Kui meeskond on väike - kasutad Pipedrive üksi, siis sellest võibki piisada - sul ei ole vaja kellegiga oma tegevusi ja tulemusi jagada.” selgitab Kahu
“Suuremate müügimeeskondade puhul on oluline, et oleks kokku lepitud ühtne müügiprotsess kliendi teenindamiseks. Ja siit meie rätsepatöö algabki. Alustame paberi ja pliiatsiga, kus mängime töötubade raames läbi kõikvõimalikud ettevõtte klienditeekonnad müügi õnnestumiseks. Peale seda on meil kindel teadmine, kuidas me soovime Pipedrive keskkonna üles seada.” lisab ta. “Kliendihaldustarkvara ülesseadmisel lähtume alati kliendi tegelikest vajadustest ning nende olemasolevatest müügiprotsessidest. Ei ole lihtsalt lahendust.” selgitab Kahu. “Igal ettevõttel on tegelikult välja kujunenud enda müügiprotsess ehk mis sammud on vaja teha müügi õnnestumiseks.” lisab ta. “Meie oma töös valideerime selle ning peegeldame ettevõtete juhtidele nende klienditeekonda.”
Meie eesmärk oma töös on anda ettevõtetele adekvaatset tagasisidet kas olemasolev süsteem ka päriselt toetab parimate müügitulemuste saavutamist. Äkki on teie protsess vaja üle käia? Kes juhib müügiprotsessis müüki - kas klient või müügiinimine?
Juurutamise olulisus tarkvara kasutuselevõtul
Suurim hirm tarkvara kasutuselevõtul on ettevõtete juhtidel see, et kas investeering tasub ennast ära - kas inimesed päriselt hakkavad seda tarkvara kasutama või poole aasta pärast on kõik vanaviisi.
“Meie jaoks on ääretult oluline, et see investeering tasuks ettevõtete jaoks ära. Seetõttu oleme loonud süsteemi, kus hoolitseme ka kasutusele võtul harjumuste kujundamise eest.” kirjeldab Kahu.
“Oleme ettevõtte juures 2-3 kuud, kus lisaks müügiprotsessi ülekäimisele ja tarkvara seadistamisele aitame müügiinimestel tarkvara kasutusele võtta. Alustame koolitamisega ning vaatame iganädalaselt, kuidas neil seal läheb.” lisab, Kahu.
See ongi kõige olulisem osa - meeskonna kasutuselevõtu juurutamine. Vajadusel viib ettevõte läbi ka personaalseid kohtumisi, kus aidatakse müügiinimestel tarkvara avastada ning aidata neil üheselt mõista, kuidas müügitarkvara aitab neil paremini oma müüki juhtida.
“Uute harjumuste kujundamisel on tavapäraselt piisanud 2st kuust, kuid on ka olukordi, kus oleme kliendiga kauem. Eesmärk on ju üks - me soovime, et ülesseatud tarkvara päriselt kasutama hakatakse.” lisab ta.
Edukuse võti
Muutuste tegemine on harva lihtne. Dominate Sales’i lähenemine on kliendikeskne ja praktiline. Ettevõte süveneb iga kliendi tegevusse ning aitab leida ja kaardistada murede juured. Läbi praktika jõuab kindlus – süsteemne ja andmepõhine lähenemine aitab lisaks praeguste probleemide lahendamisele ka pikemas plaanis edukalt kasvada ja jõuliselt areneda.
“Inimesed arvavad tihti, et süsteemi kasutuselevõtt tähendab, et neid tahetakse kuidagi kontrollida, kuid tegelikult aitab see just töötajatel oma tööd paremini teha,” kirjeldab projektijuht Kahu.
“Tegevus- ja tulemuspõhine statistika annab meile hea ülevaate müügimeeskonna tegevustest ning tihti märkame ka protsessis soorituspõhiseid murekohti, mida ka projektijärgselt kliendile tagasisidena anname.” lisab ta.
Regiooni parim müügikonsultatsioonide pakkuja
Dominate Sales’i ambitsioonid ulatuvad Eestist kaugemale – ettevõte plaanib laieneda kogu Baltikumi piirkonda, alustades Lätist ja hiljem ka Leedust. “Dominate Sales pürgib regiooni parimaks müügitäisteenust pakkuvaks ettevõtteks konsultatsiooni kontekstis,” kinnitab Kahu ning selgitab, et oluline on pakkuda teenuseid ja lahendusi kohalikes keeltes.
Ettevõtte missiooniks on kogu regiooni müügikultuuri parendada, aidates klientidel saavutada nähtavalt edukamaid tulemusi ja julgemalt kasvada. Kui täna on ettevõtteid, kes tunnevad, et müük kukkunud ja päris täpselt ei saa aru, miks on muutunud, siis Dominate Sales, aitab aru saada ja lahenduse leida.
Dominate Sales’i portfellis on lai valik teenuseid, mis aitavad ettevõtetel saavutada suuremat müügiedu. Nende hulka kuuluvad
Pipedrive CRM-i juurutamine, müügiauditid ja -koolitused, mentorlus, müügiskriptide loomine ja värbamisabi.
Auditid on personaliseeritud – need ehitatakse üles kliendi seatud eesmärkidest ja ärimudelist lähtuvalt, hõlmates personaalvestlusi, müügiolukordade ja konkurentide analüüse, testostusid, aga ka näiteks töövarjupäevi. Auditi tulemusena valmib sisukas ülevaade hetkeseisust ning konkreetne tegevuskava, mis viib tulemusteni.
“Need ettevõtted, kes täna neid investeeringuid teevad, kindlasti võidavad tulevikus rohkem kui need, kes valutavad ja arvavad, et neil ei ole mõtet sellega tegeleda,” usub Kahu kindlalt. “Ära oota, alusta kohe - ajas kaotatud raha on võimatu tagasi teenida.”
Ära maga maha võimalust oma müügiprotsesse täiustada!
Kas oled valmis viima oma ettevõtte müügitegevuse järgmisele tasemele? Tule ja kuula meie tasuta Pipedrivei veebinari, kus jagame praktilisi nõuandeid ja parimaid praktikaid, kuidas digitaliseerida ja optimeerida oma müügiprotsesse. See on ideaalne võimalus saada põhjalik ülevaade müügitarkvarade võimalustest ja kuulda reaalsete näidete kaudu, kuidas see saab muuta sinu ettevõtte müügikultuuri ja toetada pikaajalist kasvu.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.