Keskkonnahoiust ja kestlikust arengust mõjutatuna on muutunud reklaamkingituste kontseptsioon. Logotrade OÜ tegevjuht ja omanik Anti Saluneem räägib, et suuremaid muutusi on näha tootjate poolelt, kus aina enam kasutatakse looduslikke materjale ja loobutakse järk-järgult esmastest fossiilsetest allikatest saadud plastidest.
Kui firmakingituste tootjate tootearendused käivad käsi-käes uute materjalide arendajatega, siis veidi aeglasem on muutustega kaasas käimine klientide poolelt. „Alati on olemas kindel hulk uuendusmeelseid ettevõtteid, kelle reklaamkingi eelistused ja valikud lähtuvadki keskkonnahoiust ning rohelisest mõtteviisist, kuid suur osa kliente alles kohaneb muutuste ja vastutustundliku ärikontseptsiooni tahkudega,“ on Logotrade OÜ tegevjuht Anti Saluneem optimistlik. Lisades, et juba praegu on näha, et paari-eurose hinnavahega toodete puhul eelistatakse keskkonnasäästlikke
meeneid. Enam ei osteta lihtsalt plastikust vaid taaskasutatud plastikust valmistatud meeneid või siis eelistatakse hoopis loodussõbralikke materjale nagu vilt, bambus jm.
Teadlikud tootearendajad
Logotrade OÜ tegevjuht tõdes, et keskkonnahoiust tingituna on reklaamkingi kontseptsioon muutunud ja aina rohkem kommunikeeritakse muutusi. Üheks heaks võimaluseks inimesi teavitada, on toodetele lisatud info süsinikujalajälje suuruse kohta või kui säästlik ja loodussõbralik on toode ning kui palju vett on toote valmistamiseks kasutatud. „Selline info on nüüd enamasti kõigil uutel toodetel juba ka markeeringuna kaasas. Edumeelsed tootjad on välja töötanud pikaajalise strateegia "Plastide ümbermõtestamine 2030", kus nähakse ette, et 2030. aastaks on järk-järgult kollektsioonist kõrvaldatud kõik fossiilsetel allikatel põhinevad plastid. Selle eesmärgi saavutamiseks on hakatud plasti ümber mõtestama ehk teisisõnu muutma seda, kuidas plasti disainitakse, kasutatakse ja taaskasutatakse,“ selgitas Saluneem plastmaterjalide kasutamise kõige suuremaid muudatusi. Tootearenduses on kõige tugevam surve tema sõnul just materjali poolelt. „Ega plastist tooted päriselt ära kao, taaskasutatud plast jääb kindlasti alles. Küll pannakse rohkem rõhku taimsete materjalide kasutamisele ja
taaskasutatud tekstiilile. Aina rohkem küsivad kliendid nisufiibrist või muudest loodussäästvatest materjalidest tooteid,“ tõdes ta. Lisades, et uus suund materjalivalikus on ookeanist välja korjatud plastprügi.
Eelkõige praktiline
ESG (environmental, social, governance) ehk loodussäästlik juhtimiskontseptsioon ja vastutustundlik tarbimine on leidnud reklaamkingituste alal oma kindla koha. Sama palju on hakatud rääkima reklaamkingituse elueakaarest ja tänu kvaliteetsematele materjalidele on need muutunud vastupidavamaks.„Me rõhutame oma klientidele, et nad reklaamkingitust valides mõtleksid sellele, et ese ei jääks tolmu koguma kapinurka, et see oleks kasutuses. Samamoodi vaatame ka ise, et meie pakutavad reklaamtooted oleksid praktilised, innovaatilised ja loodussõbralikud,“ avaldas Saluneem.
Kui reklaamkingituste funktsionaalsusest rääkida, siis on kvaliteetsete bränditoodete näol üks suur trend juurde tulnud. Näiteks Hugo Bossi või mõne muu tuntud brändi
reklaamkingitused on koos kliendi logoga väga popid. Samuti eelistatakse nii käsitöö- kui hübriidtooted, viimased on kõikvõimalikud tootetoorikud kuhu peale graveeritakse ettevõtte nimi või logo. Neist veelgi populaarsemad on kõikvõimalikud nö tarbitavad tooted: küünlad, mis on valmistatud soja- või meevahast, samuti šokolaad, kommid jms.
„Võib öelda, et reklaamkingitused on läinud kahte suunda: on sellised tooted, mis jäävad igapäevakasutusse, nagu
pusad,
termosed,
kruusid,
termoskruusid, samuti laadijad ja akupangad (selle aasta lemmik on näiteks
pusa-pleed) ning teiseks suureks tootegrupiks ongi tarbitavad tooted,“ selgitas ta.
Küsimusele, mis teeb ühe toote jätkusuutlikumaks kui teise, vastab Saluneem, et eelkõige toote pikk kasutusaeg ja kõrge kvaliteet. „Reeglina meie tootjad annavad toodetele kümneaastase või eluaegse garantii. Mida kvaliteetsem toode, seda kauem seda kasutada saab. Me üritame võimalikult vähe tekitada sellist toodangut, mis kiirelt läheb prügikasti. Kui vanasti juhtus see, et tehti palju ja odavalt ning reklaamtoode sai võib-olla ühel üritusel tähelepanu ning rändas pärast seda prügisse, siis tänasel päeval me keskendume sellistele tootegruppidele, mille kasutusaeg on pikem. Kui nüüd küsida, et kas jätkusuutlikkuse tagab materjal, taasringlusse võetavus, kaubamärk, sertifitseerimine või pakend, siis kõik need elemendid on asjakohased,“ kinnitas Saluneem.
Põhjalik tooteinfo
Reklaamkingituste tootearenduses võetakse kasutusele innovatiivseid materjale ja lahendusi. Tooteinfo vastab põhimõttele „läbipaistev ja jälgitav“ andes klientidele teada, kust tooted pärinevad ja kas toorained vastavad nõuetele ja on tõesed ning kas tööolud on kooskõlas ettevõtte eesmärkidega. „Ühest küljest ongi tähtis, et toote teekond oleks jälgitav, et oleks võimalik leida info, kust see materjal tuleb ja kuidas on toodetud. Kuid sama oluline on materjali sertifitseerimine, tõendamaks toote kõrget kvaliteeti,“ lausus Saluneem.
Uueks võimaluseks lisada reklaamkingitusele rohkem oma ettevõtte infot on lisada
NFC tagiga, mille kaudu avaneb kas firma koduleht või edastatakse reklaamsõnum otse telefoni.
Reklaamkingitust valides saab klient arvutada välja ka selle, kui suur on kingituse märgatavuse potentsiaal ehk ROI (
Return on Investment). Sama põhimõtet kasutatakse reklaami
tasuvuse arvutamisel. „Vastavad uuringud on välja toonud, kui palju on näiteks pastapliiatsi nähtavus ehk kui palju silmapaare on konkreetset pliiatsit näinud. Selle numbri alusel arvutatakse omakorda välja tasuvuspunkt. Mida kõrgem on skoor, seda tasuvam on toode,“ avas Saluneem reklaamkingituste keerulist maailma.
Seotud lood
Aastalõpu firmapeo korraldamine on suurepärane võimalus näidata töötajatele ja klientidele, kui väga neid hinnatakse. Selleks, et valida ettevõtte üritusele sobiv mööbel ja aksessuaarid, mis loovad õige atmosfääri, tuleb appi Different.