Füüsiliste kasiinode külastatavus on 2020. aastatel vabalanguses – esmalt pani mängusaalidele põntsu maailma vallutanud pandeemia, seejärel robinal kasvanud netikasiinode arv. Füüsiliste kasiinode äri teeb veelgikeerulisemaks enesereklaami võimaluste piiramine ja aina intensiivsem konkurents. “Suurtest” ja üldsusele tuntud brändidest on alles jäänud vaid paar nime, kes on suutnud piirangutest hoolimata eestlastele tuntuks jääda.
Millistel viisidel saavad ennast turustada aga kasiinod, mille operaatorid on alles äsja saanud kätte Eestis hasartmängude korraldamiseks vajalikud load? Selleks kasutatakse “uue aja” turundusnippe, mis ei pruugi tavatarbijale isegi reklaamina tunduda.
Arvustused ja ülevaated
Üks kõige ootamatumaid viise enda kasiinobrändi tuntuse kasvatamiseks on… lihtsalt eksisteerimine. Saitide nagu
online-casino.ee meeskonnad hoiavad end Eesti Maksu- ja Tolliameti seaduslike hasartmängukorraldajate nimekirjaga kursis, vaatavad üle värskelt korraldusloa saanud operaatorite kasiinod ja võrdlevad neid juba hasartmängurite seas tuntuks saanud portaalidega.
Sellisest süsteemist võidavad enim kehtiva Eesti hasartmängulitsentsiga kasiinod, sest kahjuks ei ole veel keegi kokku pannud ülevaatlikku andmebaasi kõigi välismaiste, kuid eestlasi vastu võtvate kasiinode kohta. Arvustussaidid võivad muidugi Eesti kasiinodele lisaks üle vaadata ka välismaa portaale, kuid seda pigem kohalike kihlevokontorite ja kasiinodega võrdlemise eesmärgil.
Arvustatuks saamine ei ole kasiino jaoks ilmtingimata kasulik reklaam, sest ülevaadetes tuuakse välja ka iga saidi puudused ning kasutusreeglitesse ära peidetud üllatavad tingimused nagu ootamatult kõrged läbimängunõuded või madalad väljamakselimiidid.
Internetifoorumite ja sotsiaalmeedia salaagendid
Kui kolad sageli ringi netifoorumites, jäävad sulle kindlasti vahepeal silma teemapüstitused, kus palutakse kaaskasutajatel jagada kas viimaseid positiivseid kogemusi või üllatavaid elamusi. Selliste postituste juurde on teema püstitaja pannud sageli ka enda kogemuse, milleks on näiteks kindlas kasiinos teenitud võit. Sellised küsimus-reklaamid tulevad sageli ette saidil Reddit, Auto24 sõidukite müügiga tegeleva portaali jutunurgas või teistes suure kasutajaskonnaga foorumites.
Tegelikkuses on valdaval enamusel juhtudest tegemist väljamõeldud võiduga ning sageli anonüümseks jääv kasutaja on hoopiski kasiino reklaamimise eest vastutav sotsiaalmeediahaldur. Selline lähenemine ei anna sageli tulemust – foorumite postituste sisu on modereeritud ning kui postituse sõnastus mõjub liiga reklaamivana, kaob reklaamimiseks mõeldud postitus kiirelt potentsiaalsete huviliste silmade eest.
Sotsiaalmeedias reklaamimise osas on vesi veidi sogasem, sest kasiinod postitavad sageli sisu, mis ei ole otseselt hasartmängimisega seotud ja mida ei saa konkreetselt reklaamiks lugeda. Brändide sotsiaalmeedias võidavad enim kasutajate tähelepanu värskete sündmuste baasil loodud humoorikad meemid või videoklipid. Seetõttu on kasiinod valinud enda reklaamimiseks (ilma otsest hasartmänge mängima õhutavat reklaami tegemata) saidid nagu Instagram ja Tiktok, mida kasutavad igapäevaselt sajad tuhanded eestlased.
Suurte brändide mängumaa: koostöölepingud sportlaste ja klubidega
Reklaamiseaduse aina karmimate muutustega kohanemiseks on tuntud brändid asunud sponsoreerima üritusi, sportlaseid ja spordiklubisid ning kindla kasiino nime või brändi logo kannavad ka eestlaste spordisärgid. Piisavalt suure toetussumma korral saab kasiino enda nime panna isegi liiga nimesse – Eesti-Läti korvpalliliiga kannab täisnime Optibet Eesti-Läti Korvpalliliiga. Kõige suurema reklaamialase saavutuse saab ette näidata Unibet, kelle nimi kaunistab juba aastast 2023 endist Saku Suurhalli.
Sponsorluslepingust saab kasu nii kasiino kui sportlane – sportlane ei pea muretsema, kas järgmisel suurvõistlusel osalemiseks on fondis piisavalt palju raha, kasiino saab enda brändi tutvustada kõigile kohalviibijatele ja sündmusele ülekande kaudu kaasa elavatele inimestele. Sel viisil kogub kuulsust näiteks Ahvenamaa päritolu kuid Eestis ülipopulaarne kasiinosait Paf, mis sponoreerib Eesti tipptaseme discgolfi-sportlast Kristin Tattarit.
Turunduse tulevik on hämar
Kasiinode turundamine muutub aina keerulisemaks ülesandeks, mis langeb sotsiaalmeediahaldurite õlgadele – kasiinode turundamise ja reklaamimise tulevik on sotsiaalmeedias ja kehv haldus võib suurepäraselt üles ehitatud brändi veega potist alla lasta. Karmis konkurentsis jäävad peale vaid need, kes oskavad piirangutest mööda manööverdada ja end reklaamida ilma seadust rikkumata.
Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.