• 13.11.24, 12:15

Turunduse TOP 2024: kes olid edukaimad?

Vaata, kas leiad end, oma agentuuri või mõne oma konkurentidest käesoleva aasta turundusvaldkonna edetabelitest.
Turunduse TOP 2024: kes olid edukaimad?
  • Foto: Pixabay
Eelmise aasta majandusnäitajate põhjal olid kõige edukamad agentuuritulu teenijad Mediabrands Digital OÜ, JCDecaux Eesti OÜ ja Volume Design OÜ. Agentuuritulu TOPi võitja: kasvame enim majanduskriisides.
Meediaagentuuride edetabelis võidutses Inspired Universal Mccann OÜ, teist ja kolmandat kohta jagasid Intense Growth Hub OÜ ning Itech Media Solutions OÜ. Meediaagentuuride TOP: võitis tehnoloogia ja inimliku loovuse sümbioos.
Edukaima kommunikatsiooniagentuuride TOPis saavutas esikoha Meta Advisory Group OÜ, teisele kohale platseerus Callisto Public Relations OÜ ning kolmandale kohale Akkadian OÜ. Kommunikatsiooniagentuuride TOPi võitja: oleme keeruliste kriiside eesliinil.
Edukaim reklaamiagentuur oli Tank OÜ, teisele kohale jõudis Agentuur La Ecwador OÜ ning kolmandale kohale Adell Taevas OÜ. Reklaamiagentuuride TOPi võitja: efektiivsemaks minna on keeruline.
Digiturundusagentuuride TOPi edetabelis oli esikohal Wow Digital OÜ ja teisel kohal Mediabrands Digital OÜ. Kolmandat ja neljandat kohta jagasid Klewer OÜ ja Lavii Marketing OÜ. Digiturundusagentuuride TOPi võitja murdis tippu väikse tiimiga.
Edukate sündmusturundajate TOPi esikolmikusse kuulusid Jolos OÜ, Id Production OÜ ja Üritusturundus OÜ. Sündmusturundusagentuuride TOPi võitja: oleme raputavate muutuste ootel.
Edukate reklaamikäibe teenijate edetabeli esikolmiku moodustasid Duo Media Networks OÜ (tv + raadio), TV3 (tv + internet), Delfi.ee (internetikeskkonnad + (paber)ajalehed). Reklaamimüügi TOPi võitja: teleturule on raha juurde vaja.
Turunduse TOPi koostamise metoodika
Valdkonna edetabelisse pääsemiseks pidi ettevõte olema tegutsenud kahel järjestikusel täismajandusaastal ning vastava valdkonna tegevuse osakaal ettevõtte käibest olema vähemalt 51%.
Käibepiir oli vastavalt valdkondadele järgmine:
  • Reklaamiagentuurid – 500 000 eurot aastane müügitulu 2023. aastal
  • Meediaagentuurid – 2 mln eurot aastane müügitulu 2023. aastal
  • PR-agentuurid – 200 000 eurot aastane müügitulu 2023. aastal
  • Sündmusturundusagentuurid – 150 000 eurot aastane müügitulu 2023. aastal
  • Digiturundusagentuurid – 200 000 eurot aastane müügitulu 2023. aastal
2023. aasta TOPi koostamiseks võttis Äripäev äriregistrist eelmise aasta majandustulemuste põhjal valdkonna käibelt suurimate ettevõtete andmed. Edetabelis osalesid ettevõtted, kelle majandustulemused olid olemas äriregistris andmete kogumise hetkel.
Ettevõtted seati pingeritta kuue näitaja põhjal. Arvutamise aluseks võtsime 2023. aasta müügitulu, müügitulu kasvu võrreldes 2022. aastaga, 2023. aasta kasumi enne makse, kasumi kasvu võrreldes 2022. aastaga, rentaabluse aastal 2023 ja ettevõtte lisandväärtuse töötaja kohta 2023. aastal. Iga näitaja põhjal reastati ettevõtted edetabelitesse, iga koht järjestuses andis kohale vastava arvu punkte. Kuue tabeli punktid liideti. Võitis kõige vähem punkte kogunud ettevõte.
  • Reklaamimüügi edetabelis osalesid ettevõtted 2023. (reklaami)müügitulu alusel, käibepiir oli 100 000 eurot 2023. aastal.
  • Agentuuritulu (= müügitulu ostetud kaubad, teenused) edetabelis osalesid viie valdkonna ettevõtted (s.o reklaami-, meedia-, kommunikatsiooni-, digiturundus- ja sündmusturundusagentuurid), agentuuritulu käibepiir oli 100 000 eurot 2023. aastal.
Kui ettevõtte andmed TOPis puudusid, võib põhjus olla järgnevas:
  • Ettevõttel pole olnud aktiivset majandustegevust kahel täielikul majandusaastal (20222023)
  • Kui ettevõtte viimase aasta või kahe viimase aasta keskmine omakapital on negatiivne.
  • Kui ettevõttel puuduvad töötajad või nende arv on alla arvutustes lubatud piiri.
  • Kui ettevõtte 2023. aasta müügitulu jäi alla vastavas tabelis osalevate ettevõtete käibepiirist.
  • Kui ettevõtte aruanne ei olnud edetabeli koostamise hetkel äriregistri elektroonilisest süsteemist kättesaadav.
  • Kui ettevõte oli kustutatud, likvideerimisel või pankrotis TOPi koostamise hetkel.
  • Emaettevõtte andmete konsolideerides tütarfirmad samas edetabelis osaleda ei saa.
  • Ettevõttel on suured maksuvõlad MTA andmetel (edetabeli koostaja võib seda reeglit pehmendada ajatatud võlgade puhul).
  • Kui ettevõtte majandusaasta aruanne sisaldas audiitori märkust, mis viitas majandusnäitajate vigasele esitamisele või puudustele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 11:00
Firmakingitusega näitad ka seda, et oled trendilooja
Keskkonnahoiust ja kestlikust arengust mõjutatuna on muutunud reklaamkingituste kontseptsioon. Logotrade OÜ tegevjuht ja omanik Anti Saluneem räägib, et suuremaid muutusi on näha tootjate poolelt, kus aina enam kasutatakse looduslikke materjale ja loobutakse järk-järgult esmastest fossiilsetest allikatest saadud plastidest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele