Kuidas on reisimine ja sellest tulenevalt turundus pandeemiajärgselt muutunud, milline on hetkel turuolukord ja konkurents reisikorraldajate osas ning kas ja milliste agentuuride teenuseid nad kasutavad, räägivad Estraveli erakliendisuhete ja turundusosakonna juht Katrin Aaslaid ja turundusspetsialist Maris Talve, Go Traveli turundusjuht Kädi Pupart ning Novatoursi turundus- ja suhtekorraldusjuht Olev Riisberg.
- Novatoursi turundus- ja suhtekorralusjuhi Olev Riisbergi sõnul on reisikorraldajate puhul näha, et turunduslik alusmaterjal tuleb firma peakontorist. Reisibüroode turunduses on eristumist ning mängulisust rohkem.
Kädi Puparti sõnul püüavad nad sihtkohti turundada alati ka läbi kliendikogemuse, kus jagavad kliendi saadetud tagasisidet, fotosid ja soovitusi, või turundades sihtkohta läbi vähetuntud ja põnevate faktide. „Meil on aastatepikkune koostöö reklaamiagentuuriga Refleks, kes abistab meid põhiliselt trükireklaamide kujunduste ja teiste trükiste tootmisel,“ sõnasid Katrin Aaslaid ja Maris Talve ja lisasid, et teevad koostööd ka meediaagentuuriga Intense growth HUB. Olev Riisbergi hinnangul on aga pilt reisikorraldajate turundussõnumites hetkel ühesugune ning unikaalsust on vähe ning ette on tulnud ka juhtumeid, kus uued tulijad on kasutanud nende turunduslahendusi ning maskeeringuna kasutanud pisimuudatusi.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.