15. septembril Mustamäe Apollo Kinos toimunud digiturunduse aastakonverentsil tulid muu hulgas esitlusele Aasta Digitegu 2023 võidutööd ja kuulutati välja parimatest parim digiturunduse kampaania ehk grand prix.
- Aasta Digitegu 2023 võitjad 15. septembril Mustamäe Apollo Kinos toimunud digiturunduse aastakonverentsil Best Internet 2023. Foto: Marko Mumm
Aasta Digitegu konkursile laekus sel aastal kõiki kategooriaid arvesse võttes 37 tööd.
Võitjateks osutusid žürii hinnangul alljärgnevad tööd:
Andmetel tuginev turundus, AI kasutamine kategooria
Meta Conversion API mõju: Goldtime’i Meta kampaaniate müügitulu kasv 263% (agentuur Convertal)
Branding/pikaajaline turundus sotsiaalmeedias/content marketing kategooria
Pakendikeskus sotsiaalmeedias (agentuur Tabasco)
Google’i reklaam kategooria
Kuue kuuga köögimööbel24.ee töömahu mitmekordistamine Google’i reklaamide toel (agentuur Convertal)
Stargate Hydrogeni miljonieuroste toodete müük läbi Google Adsi - hinnapäringute mahu kasvatamine 335% (agentuur WOW Digital)
Innovaatiline digiturundus kategooria
airBaltic müügimahu kasvatamine läbi Affiliate kanali (agentuur Mediabrands Digital)
Integreeritud digikampaania (3 või rohkem kanalit)
Circle K suvine mobiilimäng (agentuur EssenceMediaCom)
Mõjuisikute turundus/Influencer marketing kategooria
Mõjuisikute kaasamine Glowberry turunduses Instagramis ja TikTokis (ettevõte Glowberry)
Müügikampaaniad/performance marketing/lühiajaline turundus sotsiaalmeedias (Instagram ja Facebook) kategooria
Travel Analytics lennutas airBalticu Google Adsi käibe uutesse kõrgustesse (agentuur Mediabrands Digital)
SEO kategooria
Nutikas SEO aitas Punktid Technologies’il avada ust globaalsele turule (agentuur Convertal; Markus Mürk)
- Aasta Digitegu 2023 grand prix' tööd esitanud Harlis Velk agentuurist Mediabrands Digital. Foto: Marko Mumm
Aasta Digitegu 2023 grand prix' vääriliseks pidas žürii kampaaniat Travel Analytics lennutas airBalticu Google Adsi käibe uutesse kõrgustesse (agentuur Mediabrands Digital).
Digiteo žüriiliikme Keit Ausneri sõnul olid tööd väga tasavägised ja tugevad, mida näitas ka asjaolu, et žürii pidi grand prix' väljaselgitamiseks tegema kolm vooru. Ja seda vaatamata sellele, et tööd olid väga erinevatest valdkondadest. "Rõõm oli näha ka väikeseid ettevõtteid, kes olid alles turule sisenenud ja juba esimeste kampaaniatega saavutanud väga head tulemused," märkis Ausner ja lisas, et eriti huvitav oli töid analüüsides näha, kui palju kasutatakse automatiseeritud ja AI lahendusi, mis näitab, et parimad tulemused sünnivad koostöös heade peade ja tehnoloogiaga. Eriti paistis see tema sõnul silma grand prix' võitnud töö puhul, kus oli osatud head tehnoloogiat suure mahu juures tulemuslikult ära kasutada.
Žüriiliige Taavi Raidma kommenteeris, et tööd olid sel aastal tugevad ning põnev oli näha täiesti uudsete lähenemiste kui ka tavapäraste kanalite ja reklaamivormide väga efektiivset kasutamist. "Kui kategooriate võitjate valimisel oli töid veel võimalik järjestada, siis grand prix' valikus oli see juba parajalt keeruline," sõnas ka Raidma ja lisas, et tore oli näha oma valdkonnas sellist taset.
Aasta Digitegu 2023 žüriisse kuulusid Omnicom Media Group digiturunduse juht Angelo Maiuri, turunduskonsultant Katrin Vilimaa-Otsing, Messente turundusjuht Taavi Rebane, WOW Digital ja Shines Digital partner Taavi Raidma ja Äripäeva digiturunduse arendusjuht Keit Ausner.
Seotud lood
15. septembril toimus Mustamäe Apollo Kinos digiturunduse aastakonverents Best Internet 2023, kus muu hulgas tulid esitlusele ja autasustati Aasta Digitegu 2023 võidutöid ja žürii selgitas välja parimatest parima digiteo ehk grand prix'.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.