Tänavusel Kuldmunal grand prix’ napsanud reklaamiagentuuri Taifuun loovjuht Madis Taras ning teist aastat parimaks disainiagentuuriks tituleeritud Bondi tegevjuht Nils Kajander rääkisid muu hulgas, kuidas luua auhinnaväärilisi töid ja miks nii ajalised kui ka rahalised piirangud loovtöös pigem kasuks tulevad.
- Taifuuni asutaja ja loovjuht Madis Taras, saatejuht Keit Ausner, Bondi loovjuht ja tegevdirektor Nils Kajander. Foto: Äripäev
Nils Kajanderi sõnul peavad hea töö puhul olema kõik komponendid kõrgel tasemel – nii hea tugev idee, ajakohane teema kui ka teostus, mis moodustavad toimiva terviku. Ta märkis seejuures, et igasugused piirangud – nii ajalised kui ka eelarvelised – tulevad loovtöös pigem kasuks ja aitavad parema lõpptulemuse saavutada. „Loovinimeste ülesanne ongi piiratud ressursside juures suurepärane tulemus teha,“ sõnas ta ja lisas, et kõige olulisem on töö kvaliteet, kuid selle lihvimine võib mõne kliendi jaoks olla mõnikord üsnagi ärritav.
Kajander tõi välja, et munade võitmisel aitas peale kvaliteedi ilmselt kaasa ka see, kuidas nad töötavad, projektidele lähenevad ning kindlasti ka rahvusvahelisus. „Meil on peale Tallinna kontorid Helsingis, Londonis, San Franciscos ja Dubais ning see võimaldab meil vajadusel laenata metoodikaid, ekspertiisi, ressursse ja ideid ka sealt,“ sõnas ta ja lisas, et hea töö saavutamisele aitavad kaasa ka head kliendid. Ta rõhutas, et hea klient on nõudlik – selline, kes teab, mida ta äriliselt vajab, andes agentuurile head insight’i ning see omakorda aitab töö taset veelgi tõsta.
Hea klient on nõudlik – selline, kes teab, mida ta äriliselt vajab.
Ta märkis, et muidugi on ka olukordi, kus klient on juba tööga väga rahul, aga nemad agentuuris sooviksid tööd veelgi lihvida. „Meie ülesanne aga ongi kliendile näidata, et saab veel paremini.“
Ta tõi veel välja, et hea töö omadus on lihtsus, mida saadab idee puhtus. „Töö paremaks tegemine tähendab pigem üleliigse eemaldamist, mitte asjade juurdepanemist,“ sõnas ta ja lisas, et sageli on näha, kuidas nõrgemapoolset ideed püütakse kompenseerida asjade juurdepanemisega, mis tööd tegelikult paremaks ei tee.
Madis Taras sõnas, et auhindade pärast nad töödes modifikatsioone ei tee. „Reaalselt on töö valmis siis, kui eelarve on otsas,“ märkis ta ja tõi välja loovinimeste jaoks frustreeriva tõsiasja, mida vahel võib juhtuda – nimelt see, kui hea idee teatud kampaania jaoks tuleb liiga hilja ehk siis, kui kampaania on juba live’is. „Siis pole midagi teha ja tasub loota, et ehk järgmisel korral saab paremini.“
Taras rõhutas, et nad proovivad agentuuris vältida ületegemist – see on ebaefektiivne ning aitab vältida mõttetuid kõhklusi-kahklusi. „Me mõõdame kogu aeg, kui palju aega me projektidesse panustame ja jälgime, et see oleks tasuv,“ sõnas ta ja lisas, et oluline on hoida tempot, aga samas ei tohi see olla liiga intensiivne. „Tempo taga on energia, selle taga aga ideeplahvatused – sestap ei ole hea protsessidega venitada.“
Mulle jäid sel aastal Kuldmunal enim silma tugevad in-house tiimid.
Küsimusele, millised tööd neile sel aastal Kuldmunal enim silma jäid, vastas Kajander, et talle imponeerisid enim tugevad in-house tiimid, näiteks Bolt. Taras tõi välja Not Perfect Tallinna Olerexile tehtud kampaania „Söögid autosse“. „Mulle meeldivad sellist tüüpi kampaaniad, mis oskavad tabada seda, mis ühiskonnas hetkel õhus on ja see kampaania just seda oligi - see oli julge, tabas hästi ühiskondlikku ärritusmomenti ja oli välja mängitud mõnusas humoorikas võtmes.“
Tarase sõnul on kiire reageerimisega kampaaniad kliendi ja agentuuri vahelise usalduse proovikivi. Ta märkis, et reageerimiskiirus oleneb ka kliendi autonoomsusest ehk kui palju tal on otsustusruumi. „Sellist tüüpi kampaaniate puhul on ajastus ülioluline – kas teed seda siis, kui teema on veel kuum või siis üldse mitte,“ rõhutas ta.
In-house tiimide kohta märkis Taras, et efektiivsusele ja operatiivsusele tulevad majasisesed tiimid kasuks, aga unustada ei tasu ka teist kihti, milleks on brändi ehitamine ja pikema trajektoori nägemine, milles on hea omada ka kõrvaltpilku. Tema sõnul võib in-house tiimis tekkida n-ö kõlakoja efekt. „Kui tegeled hommikust õhtuni vaid ühe brändiga ja seda teevad ka su kolleegid, siis värskete ideede ja mõtete vahetamise aspekt võib kaduma minna,“ selgitas ta ja lisas, et brändiga tegeledes oleks hea kaasata majaväliseid partnereid.
Eestis on umbes viis reklaamiagentuuri, kes teevad tõeliselt head tööd ning see sunnib ka ennast pedaali vajutama ja konkurentsis püsima.
Eesti reklaamimaastiku kohta märkis Taras, et Eestis on umbes viis reklaamiagentuuri, kes teevad tõeliselt head tööd ning see sunnib ka ennast pedaali vajutama ja konkurentsis püsima. Ta nentis, et eelmise aasta viimases ja selle aasta esimeses kvartalis said nad ka enda nahal tunda sisendhindade märkimisväärse tõusu mõju, kuna neil on mitu suurt toiduainesektorisse kuuluvat klienti. „Briifist teostuseni kulub nüüd rohkem aega kui varem, kuna klientidel on raha vähem ja käike mõeldakse rohkem läbi,“ sõnas ta ja lisas, et õnneks kohanevad nad väikese meeskonnana ümbritsevate muutustega hästi.
Taifuun võitis loovkonkursil Kuldmuna 2023 grand prix' auhinna oma tööga "La Muu – säästupirn", mida hinnati erinevates kategooriates veel kahe Kuldmuna ja ühe eriauhinna ehk Välkmuna vääriliseks. Bond pärjati teist aastat järjest parima disainiagentuuri tiitliga.
Kuula saatest lähemalt, kuidas grand prix’ võitnud töö sündis, miks on kampaania taga olev päris aktuaalne lugu oluline ja miks see üldjuhul töötab hästi ka piiratud eelarve juures.
Saadet juhib Keit Ausner.
Ideedest elluviimiseni: Kuldmuna 2023 võitjad jagavad oma kogemusi
Seotud lood
Reklaamiagentuur Tabasco jagab ettevõtte kasumist kümnendiku kuni veerandi oma töötajatega, rääkisid Äripäeva raadios Tabasco juhid Indrek Viiderfeld ja Karl Multer.
Reedel õhtul Estonia kontserdisaalis toimunud Kuldmuna 25. juubelipeol kuulutati välja turundusvaldkonna parimad tegijad. Tänavuse loovkonkursi võidumune jagati meeleoluka sündmuse raames välja reklaami, disaini, digitaalse reklaami, suhtekorralduse kui ka üritusturunduse valdkonna silmapaistvamatele tegudele ja tegijatele.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.