Üks peamisi põhjuseid, miks ettevõtted korraldavad suvepäevi ja talvepäevi, peavad firmapidusid ja korraldavad konverentse, on võimalus saada vabamas õhkkonnas oma kolleegid, kliendid ja koostööpartnerid ühte ruumi või ühise laua taha. Ühiste emotsioonide loomine pakub teistmoodi suhtlemisvõimalust ja kontaktide süvendamist – seetõttu on üritusturundus ka üks väga oluline turunduse osa.
Üritusturundus, mis pakub teistmoodi lähenemist
Hea üritus loob sobiva keskkonna, kuid tuleb meeles pidada, et üritusturundus ei ole ainult ürituse korraldamine, vaid igal üritusel on oma eesmärk, mis tuleb ürituse planeerimise faasis ise või koos üritusturundusettevõttega paika panna.
Lisaks kui oled viibinud mõnel sellisel sündmusel, siis tõenäoliselt oled saanud lahkudes kaasa kingikoti, mille sisu hinnates võib juhtuda nii, et annad lõpliku hinnangu kogu üritusele.
Mõned neist kingitustest võivad olla toredad ja praktilised, kuid kindlasti oled sattunud kingikotile, mille sisu rändab otse prügikasti. Kuidas tagada, et teie üritustel jagatud kingitused on saajale meeldivad ja väärtuslikud, mitte ei ole väärtusliku turunduseelarve raiskamine?
Kingituse valimine üritusele
Enne kui firmakingitusi tellima hakata, tuleks küsida endalt mõned küsimused. Kas kingitus annab edasi teie ettevõtte ja brändi väärtuseid, või on see lihtsalt midagi sellist, mis tuleb kaelast ära saada?
Kui leiate sobiva
ärikingituse, mis on loominguline, naelapea pihta ja meeldib saajale, siis võib see olla uskumatult kuluefektiivne turundustööriist, mida teie ettevõtte kliendid ja koostööpartnerid meeles peavad ja ka teistega sotsiaalmeedias või jutu sees jagavad.
Kui kingitus on igav, maitsetu ja halva kvaliteediga, siis teeb see teie brändile pigem halba.
Hea kingituse leidmine, mis meeldib paljudele ja kus pole tehtud kvaliteedile allahindlust, tundub keeruline, kuid näiteks söödavate kingitustega nagu ärimaius Shokoboxist, on raske eksida. Kõigile meeldib šokolaad ja kui see tuleb elegantses või hoopis vaimukas pakendis, vastavalt teie ettevõtte väärtustele, võib olla, et tegemist on kõige universaalsema kingitusega üldse.
7 sammu eduka sündmuseni
Üritust planeerides sõltub palju sellest, mis tüüpi sündmusega on tegemist, kuid siin on mõned olulised punktid, mida iga sündmuse puhul jälgida.
1. Pane paika ürituse eesmärk
Mõelge läbi, miks te seda üritust korraldama hakkate, mis on selle eesmärk ja mida loodate saavutada. Kas see on uue toote tutvustus või soov anda halduritele võimalus võtmeklientidega paremaid suhteid luua, sõltub juba teie ettevõtte vajadustest ja eripärast.
Kui eesmärk ja mõõdikud on paigas, siis on ka meeskonnal lihtsam neid saavutada.
2. Korraldusmeeskond
Sündmuse korralduse sujumiseks pange kohe alguses paika inimesed, kes ürituse eest vastutavad. See võib olla üritusturundusettevõte, aga sõltuvalt ürituse mastaapidest võib ka oma jõududega hakkama saada. Määrake ära, kes tegeleb teemadega, nagu:
- ürituse asukoht
- esinejad
- meelelahutus
- catering
- külalised
- sponsorid
- ärikingitused
- vabatahtlike juhtimine
Ka teistele ettevõtte töötajatele võib määrata väiksemaid ülesandeid, et keegi kõrvale ei jääks. Pealegi võib see olla väga meeldiv ülesanne degusteerida
Shokoboxi šokolaade ja arutada, milline võiks olla firma värvides ärikingituse pakend.
3. Määra ürituse toimumise kuupäev
Kui tegemist on korduva üritusega, siis on aeg tavaliselt juba paigas, aga uue ürituse puhul pidage silmas järgmist.
Andke endale sündmuse planeerimiseks piisavalt aega. 4-6 kuud võiks olla minimaalne periood, mille jooksul üritust korraldada, aga kindlasti mitte vähem. Kui tegemist on suurema sündmusega, siis sageli peab koha planeerima ette juba aasta varem.
Jälgi, et samal päeval ei oleks riigipüha või muid üritusi, mis võivad konkureerida teie üritusega. Vältige ürituse korraldamist koolivaheaegadel ja veenduge, et kuupäevad sobivad ürituse võtmeisikute kalendriga (esinejad, juhtkond, VIP-külalised jne).
Kui kuupäev on paigas, broneerige koht kohe. Selleks, et alustada külaliste kutsumist, on teil vaja kuupäeva ja kohta, seega tuleb need võimalikult varakult paika panna.
4. Ürituse bränding
Kui on soov üritusega silma paista ja meelde jääda, siis valige teema, mis eristab teie üritust ja kergendab ka külaliste kutsumist. Ärge unustage, et konkurents on suur ja üritusi toimub samal ajal mitmeid.
Mõelge teemadele nagu:
- Ürituse nimi ja slogan
- Logo
5. Loo ürituse üldplaan
Siia plaani pange kirja kõik sündmuse aspektid, sealhulgas:
- Koht, logistika ja toitlustus
- Esinejad
- Meelelahutus ja muud tegevused
- Reklaam (veebireklaam, trükised jne)
- Registreerimine (registreerumine internetis, vastuvõtt üritusel jne)
- Sponsorite ja partneritega suhtlus
- Vabatahtlike juhtimine
Looge üksikasjalik ajakava, kus kõikide aspektidega oleks arvestatud. Näiteks kui soovite tellida
ettevõtte logoga kingitusi või maiustusi, siis arvestage tellimisajaga, mis kulub teie jaoks toote ja pakendi väljatöötamiseks ning tootmiseks.
6. Eelarve
Eelarve peaks sisaldama kõiki kulutusi, mis üritusega kaasnevad. Ärge unustage lisada kõnelejate ja esinejate reisi- või majutuskulusid jmt.
7. Tegevused peale üritust
Hoolitsege selle eest, et ürituse lõppedes lahkuksid külalised hea emotsiooniga, punkti paneb i peale lahkudes kaasa saadud kingikott kingituse või maiustusega.
Edukas ja meeldejääv üritus toob ettevõttele tulu, mida alati ei osata hinnata – lähendab kolleege, uuendab kliendisuhteid ja saadud emotsioon tuleb kaasa ka argipäeva tugevama brändi ja suhete näol.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.