Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) poolt läbi viidud finantsteenuse osutajate veebipõhiste finantsteenuse (sh tarbijakrediidi) reklaamide kontrollist selgus, et peamised laenuteemaliste reklaamide rikkumised leidsid aset reklaamiteegis Facebook Ad Library.
Jaanuari keskpaigast veebruari keskpaigani reklaamide vastavust reklaamiseaduse sätetele kontrollinud TTJA kaubandustalituse ametnikud viisid kokku läbi 33 järelevalvetoimingut 13 finantsteenuse osutaja suhtes. „Järelevalve projekti eesmärk oli saada ülevaade, milliseid nõudeid on finantsteenuse reklaamides rikutud ning teavitada märgukirjade kaudu turuosalisi tuvastatud rikkumistest,“ tutvustas TTJA kaubandustalituse jurist Mari-Liis Aas. „Tarbijat peetakse lepingulises suhtes nõrgemaks pooleks ning seega tulenevad reklaamiseadusest küllaltki ranged piirangud just tarbijakrediidi reklaamimisele. Vastava regulatsiooni eesmärk on olnud vähendada selliste laenuvõtmisotsuste arvu, mis on langetatud emotsiooni ajal, piisavalt kaalutlemata ning laenutingimustesse süvenemata. Seega on reklaamiseaduses sätestatud nõuete rikkumisel oht, et tarbija teeb läbimõtlemata laenuotsuse, mis võib lõppeda sellega, et tarbija satub makseraskustesse ning ei suuda võetud laenu tagasi maksta,“ lisas ta.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.