• 12.09.22, 11:26

Httpooli esindaja: digiturunduses on üheks võtmeteguriks omanäolise strateegia ülesehitamine

Httpool Regional Meta Leadi ja tänavuse Aasta Digitegu züriiliikme Greta Pudani sõnul on talle silma on jäänud ettevõtted, kes on teinud suure rebrändingu koos nimevahetusega, kuid samal ajal väärtustab ta ka brände, kes oskavad edukalt ka orgaaniliselt kasvada.
Greta Pudan
  • Greta Pudan
Millised on teie arvates täna peamised digiturunduse väljakutsed?
Eriti viimastel aastatel, ja seda kahjuks ka olude sunnil, on digiturundusmaailma suundunud mitmed ettevõtted, kes varem ehk sellest pigem mööda vaatasid. Sotsiaalmeedia kasutajad on küllastunud sarnase ilmega turundusreklaamidest ja selleks, et oma ettevõttega edukalt eristuda, on oluline keskenduda järjepideva ja omanäolise strateegia ülesehitamisele valitud kanalites.
Erinevad vanusegrupid kasutavad tänapäeval erinevaid sotsiaalmeedia platvorme ja kõigi jaoks ei jõua ega peagi nähtav olema. Tavapärased copy-paste lahendused tihtilugu ei tööta ja oluline on otsida leidlikke viise, kuidas vastavalt vanusegrupile oma brändi ja väärtuspakkumist esile tuua ning seejuures võttes arvesse ka iga platvormi iseärasusi. Osalt on läinud digiturundus lihtsamaks, kuna mitmed sammud, nagu näiteks sihtgrupi sihtimine, on suures osas automatiseeritud, aga teisest küljest on aina olulisem testida erinevaid reklaame ja sõnumeid ning panna rõhku ka loomingulisele poolele.
Teine igikestev väljakutse on turundustegevuste ülevaatlik mõõtmine. Me liigume tervitatavas suunas, kus kasutajale antakse rohkem privaatsust ja õigust otsustada, mis sisu nad eelistavad tarbida, aga endiselt tuleb veel paika saada, kuidas seda balansseerida reklaamija võimalustega teha olemasoleva info põhjal otsuseid ja objektiivselt võrrelda erinevate kanalite turundustulemusi. Usun, et see valdkond areneb ja muutub pidevalt ja nende uuendustega tuleb lihtsalt kaasas käia.
Kas ja kuidas muudab teie hinnangul Metaverse’i tulek digiturundust?
Usun, et Metaverse kogemused on veel varajases järgus ja tulevatel aastatel näeme palju erinevaid ideid ja katsetusi selles valdkonnas. Kindlasti annab Metaverse lisavõimalusi, kuidas muuta kliendi kogemused interaktiivsemaks, näiteks uute toodete lansseerimisel, poe avamisel või virtuaalsel poekülastusel, aga hetkel oleme näinud neid näiteid pigem kõrgmoe brändide puhul. Big tech ettevõtted on astunud esimesi samme pigem laiatarbe kasutaja vajadustest lähtuvalt, milleks on kaugtöö kogemus ja sotsiaalne aspekt.
Usun, et Metaverse’i laiem kasutuselevõtt on veel mõned aastad pigem tehnoloogia mittesaadavuse taga, aga reklaamijatel, kes soovivad oma brändiga teistest eristuda, tasub silmad lahti hoida ja koguda lisaideid, kuidas olla loominguline uute klientide leidmisel või olemasolevate hoidmisel.
Millega peaksid digiturundajad arvestama Google Analytics 4 tulekuga? Kuidas selleks peaks valmistuma juba täna?
Üldiselt toimuvad sellised muudatused tugevast vajadusest kaasajastada platvorme kasutaja vajaduste ja tehnoloogia arengule vastavalt, ning muuta need lihtsamaks ja visuaalsemaks, et kasutajal oleks võimalik paremini ja kiiremini infot haarata.
Usun, et nendel reklaamijatel, kes tahavad kasutada kõiki Google Analyticsi võimalusi ka edaspidi, tasub võtta aeg, et tutvuda Google Analytics 4ga ja kasutada olemasolevat aega kohanemiseks, kui mõlemad variandid veel kasutajale saadaval on.
Millised digitööd on teile viimastest aastatest enim silma jäänud (seda nii Eestist kui välismaalt)?
Raske on välja tuua konkreetseid näiteid, aga mulle endale meeldivad viimastel aastatel reklaamid, mis räägivad oma lugu ja mis on oskuslikult seotud ettevõtte brändi ja väärtustega. Silma on jäänud ka ettevõtted, kes on teinud suure rebrändingu koos nimevahetusega ning see kõik on tehtud läbi eelneva pikaaegse planeerimistöö.
Samal ajal väärtustan kindlasti brände, kes oskavad edukalt ka orgaaniliselt kasvada. Põnevusega jälgin brände, kes lansseerivad uudseid tooteid ja peavad esmalt oma turundussõnumites rõhku panema kasutaja harimisele ja üldisele huvi loomisele.
Aasta Digitegu 2022 selgub digiturunduse aastakonverentsil Best Internet 2022, mis toimub juba 20.-21. septembril Tallinnas Eesti Filmimuuseumis.
Vaata konverentsi infot ja programmi SIIT.
Soeta soodushinnaga pilet juba täna SIIT. Soodushind kehtib veel vaid täna s.o 12. septembril.

Seotud lood

Uudised
  • 07.09.22, 12:55
Best Internet 2022 viimane soodushind lõpeb 12. septembril
Kauaoodatud digiturunduse aastakonverents Best Internet 2022 toimub juba 20. ja 21. septembril Tallinnas Eesti Filmimuuseumis. Viimane võimalus soodushinnaga registreeruda on 12. septembril.
Uudised
  • 07.09.22, 10:09
Nobel Digitali strateeg: võimalus andmeid lõpuni mõõta on meid ära hellitanud
Nobel Digitali digistrateegi ja partneri Martin Paršini hinnangul on andmete detailne mõõtmine kergitanud üles küsimuse reklaamide loovpoole ellujäämisest andmete keskel. Lisaks ütles ta, et Analytics ja Google ei ole enam ainsad lahendused ja võimalusi on mitmeid.
Uudised
  • 05.09.22, 16:59
Miks osaleda Best Internetil: programmijuhi soovitused
Tänavune Best Internet on pandud kokku põhimõttel, et osalejad saaksid nii loovideid ja inspiratsiooni kui ka praktilisi näpunäiteid olulisemate turundustööriistade kasutamiseks. Konverentsi programmijuht Hando Sinisalu on kokku pannud parimad palad, mida ei tasu konverentsil maha magada.
Uudised
  • 02.09.22, 10:50
ePPC Digitali juht: soovitan Metaverse’i asemel uurida, kuidas TikToki paremini ära kasutada
Digiturundusagentuuri ePPC asutaja ja strateegiajuhi ja tänavuse Aasta Digitegu žüriiliikme Karl Pae sõnul on digiturunduse valdkond täna väga tehniline ja enamasti turunduses vastavad tehnilised teadmised puuduvad ning arendajatel pole täpset arusaama, mida turundajatel vaja on.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele