• 17.04.24, 13:27

Andmeanalüüs turunduses aitab vältida kampaaniakirjade sattumist prügikasti

Andmete kasutamine aitab vältida turunduskirjade sattumist sihtgrupi prügikasti, ütleb Infopankuri stuudios Äripäeva infopanga digiturunduse spetsialist Martin Õunap.
Pildil vasakult Äripäeva infopanga digiturunduse spetsialist Martin Õunap, Kirikufondi tegevjuht Katri Gailit ja saatejuht Sigrid Kõiv.
  • Pildil vasakult Äripäeva infopanga digiturunduse spetsialist Martin Õunap, Kirikufondi tegevjuht Katri Gailit ja saatejuht Sigrid Kõiv. Foto: Äripäev
Ent nii lihtne see siiski pole, et andmed lähevad masinasse ja annetajad tulevad välja. Kampaaniate andmeid tuleb ka järjepidevalt analüüsida, kinnitas äsja Aasta Turundustegu 2023 avaliku sektori auhinna pälvinud Kirikufondi tegevjuht Katri Gailit.
Gailit märkis, et suuremad ja tuntumad kirikud on annetajate seas populaarsemad, väiksemate kirikutega on keerulisem ning tulemus sõltub tihti ka sellest, kui aktiivne on kohapealne kogudus. Ka Kirikufondil on kogemus, kuidas kõik – pilt, sõnum, ajastus – tundus õige, kuid kampaania siiski tööle ei hakanud. „Toona me isegi peatasime kampaania,“ sõnas ta ja lisas, et küll aga on andmeanalüüs olnud suureks abiks sihtgrupi seadmisel, sõnumi korrigeerimisel ning tuntuse kogumisel. „Näiteks hakkasime kirju saates jälgima ka ettevõtete finantstulemusi, sest pole ju mõtet küsida annetust ettevõttelt, kes ise tunneb end abivajajana,“ tõi ta näite.
Martin Õunapi hinnangul pole müügi- ja heategevusturunduse vahel nii suurt erinevust kui võiks arvata. Ta tõi välja, et iga kampaania puhul tuleb jälgida kolme asja: klikkajad, avajad ja (Kirikufondi puhul) annetajad. “Kui inimesed avavad kirja, siis on hea pealkiri, kuid klikivad linkidele, siis on hea sisu, kui annetavad, siis läheb see teema neile korda,” selgitas ta ja lisas, et kui avamine on väga kõrge, aga klikkajaid või annetajad pole, siis järelikult ei lähe sisu pealkirjaga kokku, andmebaas on vale või sihtgrupp vääralt valitud. „Alles hiljuti tegime e-maili kampaania, kus kirjade avamisprotsent oli praktiliselt olematu,“ tõi Õunap näite ja lisas, et analüüsisid olukorda ja leidsid, et nende sihtgrupp oli vale. ”Muutsime seda ja kampaania hakkas tööle.“
Kuula saadet siit:
Andmeanalüüs turunduses väldib kampaaniakirjade sattumist prügikasti
00:00

Seotud lood

Uudised
  • 10.04.24, 09:37
Aasta Turundustegu 2023 võitja case study: Kirikufondi kampaania pani usuleiged eestlased kirikutele annetama
Kirikufond pälvis Aasta Turundustegu 2023 konkursil avaliku sektori Grand Prix’ võidutiitli. Kirikufondi kampaania näitab, kui oluline ja loomulik osa on kirik olnud Eesti kultuuris ning konkreetse abivajava kiriku renoveerimise toetamine aitab säilitada meie kultuuri- ja mõttelugu.
Uudised
  • 21.03.24, 10:49
Aasta turundustegu pani nimekad ettevõtjad kirikule annetama
Aasta Turundustegu 2023 konkursi avaliku sektori kategoorias tiitli võitnud Kirikufond kogus oma kampaaniaga annetusi nimekatelt ettevõtjatelt, et teha korda Eesti kirikuid.
Uudised
  • 20.03.24, 17:41
Selgus Aasta Turundustegu 2023 Grand Prix
Lisatud kommentaarid
Täna toimus Kultuurikatlas turunduskonverents Password, kus tunnustati ka Eesti turunduse parimaid ning anti üle konkursi Aasta Turundustegu 2023 auhinnad.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele