Hiljuti avaldas Finantsinspektsioon arvamust, et pensionivalikuid ei tohiks teha kiirustades ja selleks ebasobivas kohas, nagu kaubanduskeskused, kirjutab Swedbank Investeerimisfondid AS-i juht Age Petter.
- Age Petter: “Pensionifondide tootlust võib reklaamida, kuid selle juures tuleb meeles pidada, et reklaamida ei tohi ainult lühiajalist, vaid ka eri perioodide ning võimalikult pika aja tootlust.” Foto: Swedbank
II ja III samba pensionifondid on ühed enim reklaamitud finantsteenused. Mõistetavalt kehtivad nende turundamisel ka ranged reeglid, mille rikkumine, nagu oleme näinud, toob kaasa ka karistuse. Pensionifondide tootlust võib reklaamida, kuid selle juures tuleb meeles pidada, et reklaamida ei tohi ainult lühiajalist, vaid ka eri perioodide ning võimalikult pika aja tootlust, seejuures hoiatusega, et senine tootlus ei garanteeri sarnast tootlust tulevikus. Kui fond järgib seniseid investeerimispõhimõtteid, annab see siiski aimu, millist tootlust fondilt võiks oodata. Kahjuks oleme oma klientidelt saanud tagasisidet, kus neile on tehtud kaubanduskeskuses müüki ja näidatud vaid mõne kuu tootlust, kuigi fondi ajalugu on palju pikem.
Seotud lood
FinanceEstonia juhatuse liige ja Inbank kasvu ja äriarenduse juht Piret Paulus rääkis 15. veebruaril Tallinnas toimunud TULI konverentsil „Riski piiril“, et finantssektor on väga edukas ja hästi reguleeritud ning kontroll toimib väga hästi ja tõhusalt, seega keelamisel mingit sisulist põhjendust ei tohiks olla.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.