Kommunikatsioonijuhid on tavaliselt avatumad ning neil on loovatele lahendustele laiem vaade. BalticBesti žürii liikme Linas Migonis Fabula Rud Pedersenist ütles, et turundusinimesed on aga väga kitsa vaatenurgaga ning nad keskenduvad väikestele taktikalistele kampaaniatele ja tahavad kõike mõõta.
- BalticBesti žürii liige Linas Migonis, Fabula Rud Pedersen
Fabula Rud Pedersenil on üsna ainulaadne ärikontseptsioon – pakute sama agentuuri kaubamärgi all nii kommunikatsiooni kui ka loovaid disainilahendusi. Kuidas see teil õnnestus?
Umbes 10 aastat tagasi oli trend, võiks isegi öelda, et lausa buum, kus paljud agentuurid püüdsid integreerida loovat disainilahendust ja kommunikatsiooni. Ma ütleksin, et enamik suuri agentuure püüdis seda teha. Kuid ükski neist polnud piisavalt pühendunud. See mudel ei tööta, kui palgata reklaamiagentuuri 1-2 kommunikatsioonispetsialisti. Fabulas tegime vastupidi: me asutasime kommunikatsiooniagentuuris loovosakonna. Olime sellele tõesti pühendunud, kuid tunnistan, et algus polnud lihtne. Me siiski jätkasime ja lõpuks õnnestus luua tõeliselt integreeritud kommunikatsiooniagentuur.
Kui suur on teie agentuuris loomingulise reklaamitöö ja traditsioonilise kommunikatsiooni osakaal?
Seda on raske eristada, aga kui küsida, siis ütleksin, et traditsioonilisel suhtlusel on suurem osa. Minu metsik oletus on, et me saame ilmselt 60% PR-tööd ja 40% reklaamitööd.
Kuid samal ajal on 80% kampaaniatest, millega me töötame, integreeritud. Mõnel kliendil on oma reklaamiagentuur olemas, kuid lisaks mõnedele kommunikatsiooniprojektidele teostame ka loovprojekte.
Kes on teie kontakt kliendi poolses ettevõttes integreeritud kampaaniate puhul? Turundus- ja kommunikatsioonijuhid täidavad ettevõttes tavaliselt erinevaid funktsioone.
Kommunikatsioonijuhid on tavaliselt avatumad ning nad on loovatele lahendustele avatumad ja neil on laiem vaade. Turundusinimesed on väga kitsa vaatenurgaga, nad keskenduvad väikestele taktikalistele kampaaniatele ja tahavad kõike mõõta!
Brändikampaaniate puhul tuleb klient enamasti kommunikatsiooniosakonnast. Turundusinimesed on rohkem tulemustele orienteeritud.
Kahjuks on turundusinimesed üha vähem julged, sest nad peavad igat senti mõõtma ja lugema! Minu kui loomeinimese jaoks on seda valus näha.
Milline on Leedu üldine ärikliima?
Eelmisel aastal kasvasid kommunikatsiooniagentuurid ning meie kasvasime üle 24%. Ma ütleks, et üldine majanduslik olukord ei ole väga masendav. Võin juba öelda, et sel aastal läheb meil samuti hästi ning kevad on olnud väga aktiivne ja me kasvame veelgi rohkem kui eelmisel aastal. Avalik sektor on lähenevate valimiste tõttu väga aktiivne.
Millised on peamised turundustrendid Leedus 2024. aastal?
Olukord on üsna rahulik ja ebahuvitav. Paljud reklaamid ei köida tähelepanu. Ma ütleks, et kõige huvitavamad kampaaniad tulevad avalikust sektorist, näiteks sotsiaalkampaaniad.
Ma ei tea, kas seda saab nimetada trendiks, aga kõik püüavad üha enam noori (generatsioon Z) ligi meelitada.
Millised on arengud agentuuride tööturul?
Suurim väljakutse on see, et kõik loovinimesed tahavad olla vabakutselised. Nad tahavad valida projekte, kliente, millal töötada ning kellega koostööd teha. Paljud noored talendid eelistavad tehnilisi idufirmasid.
Oleme selle suundumusega kohanenud ja seetõttu teeme koostööd ka paljude vabakutselistega ja kasutame hübriidseid töömudeleid.
BalticBest 2024
žürii hindab töid veebiülekande otse-eetris
28. augustil.
Esita oma töö konkursile
SIIN. Tööde esitamise tähtaeg on
12. august.
Vaata osalemise infot ja tingimusi
SIIT.
Hoia end BalticBesti konkursiga kursis veebilehel
balticbest.eu.
Seotud lood
Riias asuva agentuuri WKND loovjuhi ja tänavuse BalticBest konkursi žüriiliikme Jānis Kuprašovsi sõnul oli varem reklaamiagentuuride kuvand rock n’ roll, nüüd on reklaam lihtsalt töö ja seda valdkonda ei peeta enam nii atraktiivseks.
Täiendatud
Iga-aastane väikeriikide loovuskonkurss BalticBest 2024 toimub live ülekandena 28. augustil. Meil on hea meel tutvustada esimesi žüriiliikmeid.
Iga-aastane rahvusvaheline väikeriikide reklaamikonkurss BalticBest tuleb taas ja toimub otseülekandena 28. augustil. Tähtaeg tööde esitamiseks kukub 12. augustil.
Loovuskonkurss BalticBest tuleb taas 28. augustil, mil otse-eetris selguvad konkursi võitjad. Tööde esitamise tähtaeg konkursile on 12. august. Tänavusel Kuldmunal kulla võitnud töid saab BalticBestile esitada poole soodsamalt.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.