Riias asuva agentuuri WKND loovjuhi ja tänavuse BalticBest konkursi žüriiliikme Jānis Kuprašovsi sõnul oli varem reklaamiagentuuride kuvand rock n’ roll, nüüd on reklaam lihtsalt töö ja seda valdkonda ei peeta enam nii atraktiivseks.
- Jānis Kuprašovsi hinnangul ei ole ülejäänud aasta väljavaade kuigi optimistlik ja ennustab, et kliendid on oma reklaamieelarvega väga ettevaatlikud
AI on reklaamimaailmas suur hype. Kui palju te oma igapäevatöös tehisintellekti kasutate?
Kasutame seda palju, eriti disainerid – näiteks visandite väljatöötamiseks. Isiklikult kasutan ChatGPT-d ideede genereerimiseks ja Visual AI tööriistu süžeeskeemide ja visuaalsete ideede jaoks. Olen sellega üsna rahul. Kuid sellel on ka negatiivne külg. Mõnikord saame klientidelt tehisintellektiga loodud pilte ja nad paluvad meil neid reklaamis kasutada. Sageli on sellised pildid väga kummalised. Hiljuti nägin ühte pilti, kus auto oli umbes kaks korda väiksem ja vaatenurk oli totaalselt vale. Peame selliseid kliente harima.
Kas arvate, et kliendid loovad tulevikus AI abil reklaame ja jätavad agentuurid vahele?
Ma ei näe veel ohtu. AI ei saa asendada hea kunsti- või huumorimeelega inimest. AI on tööriist, kuid mitte loomeinimese asendaja.
Läti majandusel ei lähe hästi, kas näete selle mõjusid ka oma ettevõttes?
Lühidalt - eelarved on kitsad, aga ootused kõrged. Eelmisel aastal oli Lätis inflatsioon 20%, kuid meie klientide turunduseelarved on endiselt samal tasemel. Kõik kulud on kasvanud, kuid nad eeldavad, et pakume kvaliteetset teenust väiksema eelarvega.
Kuidas on see võimalik?
Peame olema loomingulised. Näiteks filmides stuudios, mitte mitmes kohas. Kasutame tehisintellekti mõndades fotosessioonide osades, näiteks taustas. Saame hakkama! Ülejäänud aasta väljavaade ei ole kuigi optimistlik. Ennustan, et kliendid on oma reklaamieelarvega väga ettevaatlikud.
Kuidas tööturul läheb, kas inimesed ikka tahavad reklaamialal töötada?
Meie agentuuris on väga lojaalsed töötajad. Kuigi me ei saa pidevalt palka tõsta, pakume muid hüvesid – eelarveid õppimiseks, paindlikke tööaegu, kaugtöö võimalust, lühemat tööpäeva reedel ja palju muud. Sellised hüved aitavad meil talente enda juures hoida.
Kui ma tööle asusin, oli reklaamiagentuuri kuvand rock 'n' roll. See oli rohkem elustiil. Kuid tänapäeval peavad noored seda lihtsalt tööks. Nad ei pea reklaami enam nii atraktiivseks kui varem. Ma ei näe palju uusi nägusid ega noori reklaamiüritustel, konverentsidel ja pidudel. Töötame ka vabakutselistega, meil on osalise tööajaga loovjuht ja disainerid.
Kas Läti reklaamitööstuses on suuri muutusi?
Turul on neli-viis suurt agentuuri ja see on olnud stabiilne viimased neli-viis aastat. Me ei ole näinud ühtegi uut turule sisenemist. Enne COVID-i oli buum, igal aastal tuli turule võib-olla kolm-neli uut agentuuri, kuid enam mitte.
BalticBest 2024
žürii hindab töid veebiülekande otse-eetris
28. augustil.
Esita oma töö konkursile
SIIN. Tööde esitamise tähtaeg on
12. august.
Vaata osalemise infot ja tingimusi
SIIT.
Hoia end BalticBesti konkursiga kursis veebilehel
balticbest.eu.
Seotud lood
Täiendatud
Iga-aastane väikeriikide loovuskonkurss BalticBest 2024 toimub live ülekandena 28. augustil. Meil on hea meel tutvustada esimesi žüriiliikmeid.
Loovuskonkurss BalticBest tuleb taas 28. augustil, mil otse-eetris selguvad konkursi võitjad. Tööde esitamise tähtaeg konkursile on 12. august. Tänavusel Kuldmunal kulla võitnud töid saab BalticBestile esitada poole soodsamalt.
Iga-aastane rahvusvaheline väikeriikide reklaamikonkurss BalticBest tuleb taas ja toimub otseülekandena 28. augustil. Tähtaeg tööde esitamiseks kukub 12. augustil.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.