Kirgi kütvad jõulukampaaniad: jõuluvanaga sooideoloogiat promoma minna ei tasu
Käesoleval aastal enim vastureaktsioone teeninud välismaiste jõulureklaamide näitel saab öelda, et inimesed ootavad teatud puhkudel jätkuvalt traditsioonidest kinni pidamist.
Eelmisel nädalal kirjutasime põhjalikumalt Coca-Cola selleaastasest jõulukampaaniast, mis on saanud teravat vastukaja. Samuti oleme juba peatunud alati palavalt oodatud, kuid seekord teatavat pettumust valmistanud John Lewis’e kampaanial.
Tehisintellekti poolt loodud Coca-Cola selleaastane jõulureklaamide seeria on põhjustanud mitmesuguseid vastureaktsioone, millest mõnes süüdistatakse tuntud limonaaditootjat isegi jõuluvana tapmises.
Euroopa tele- ja veebikanalitesse jõudis Lidli tänavune pühade reklaamklipp, milles näeb mitmeid äratuntavalt Tallinnas filmitud kaadreid. Pühadeklipp jõuab ekraanidele näiteks nii Hispaanias, Itaalias Suurbritannias kui ka Poolas ja Taanis.
Täna avalikustati Lapimaal Coca-Cola armastatud jõulukampaania, millest saab osa ka Eesti. Ühtlasi näidati esmakordselt selleaastast jõulureklaami “Maailm vajab rohkem jõuluvanasid”.