• 17.01.25, 08:44

TTJA jagab konkursi korras digiraadio sageduslubasid

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) kuulutas välja avaliku konkursi sageduslubade andmiseks digiraadio teenuse osutamiseks.
Äripäeva raadio välisstuudio
  • Äripäeva raadio välisstuudio Foto: Andras Kralla
Tegemist on olulise sammuga Eesti raadiomaastiku arengus, mis annab eelduse uutele levivõimalustele juba lähitulevikus. „Kui 2022. aasta novembris töötasime välja digiraadio testimise põhimõtted, oli selle tõukeks kasvav turuhuvi DAB+ tehnoloogia testimise vastu. Aasta hiljem oli meie eesmärgiks luua digitaalraadio arenguks vajalikud tehnilised eeldused, et turuosalised saaksid uut tehnoloogiat testida ning viimase paari aasta jooksul on seda aktiivselt tehtud – võimalusest haarasid kinni ka mitmed raadioprogrammid, mis FM sagedustel ei levi,“ märkis TTJA sagedushalduse talituse juhataja Erko Kulu.
Nüüd ongi kätte jõudnud etapp, kus järgmise sammuna antakse välja sagedusload üleriigilise digitaalse ringhäälinguvõrgu teenuse osutamiseks.
Konkursi objektideks on kolm sagedusluba sagedusalas 174–225 MHz üleriigiliseks kasutamiseks. Konkursiga võib üks taotleja saada kuni kolm sagedusluba. Võitjad selgitatakse välja pingerea alusel, võidavad suurima elanikkonna katvusega pakkumused. Loa saaja peab digiraadio levivõrgu välja ehitama ja pakkuma raadiojaamadele leviteenust hiljemalt aasta pärast loa saamist.
Avalikul konkursil osalejad peavad TTJA-le nõutud dokumendid esitama hiljemalt 17.02.2025 kella 23.59-ks. Täpsema info konkursi tingimuste kohta leiab TTJA kodulehelt.
Paljudes Euroopa riikides kasutusel olev digiraadio võimaldab ühes sageduskanalis edastada mitut programmi, mis võivad olla erineva helikvaliteediga ja lisaks edastada täiustatud infoteenuseid (tekstiteated, pildid ja muud andmed). Paremat helikvaliteeti pakkuva digiraadio vastuvõtjad on hakanud aina rohkem levima ka tarbijate hulgas – näiteks peab kõikidel uutel autodel, mis müüdi pärast 2020. aasta 20. detsembrit, olema digiraadio vastuvõtu võimekus.
Raadioprogrammid, mida edastatakse testimise etapis 
Võrk 1 – leviala Tallinnas, Pehkas, Koerul ja Valgjärvel 
Võrk 2 – leviala Tallinnas ja Tartus 
Võrk 3 – leviala Pärnus 
1R2 AltpopRaadio Elmar (FM)Raadio Elmar (FM)
2Raadio MyHits (FM)Raadio Kuku (FM)Raadio Kuku (FM)
3Raadio Duo (FM)Semeinoje Radio (FM)Raadio MyHits (FM)
4Star FM Eesti (FM)Narodnoe RadioRaadio Duo (FM)
5Äripäeva Raadio (FM)Elmari TantsuõhtuSemeinoje Radio (FM)
6Power Hit Radio (FM)Raadio KidzoneElmari Tantsuõhtu
7Tre Raadio (FM)Duo RockDuo Rock
8Star FM (FM)Duo GoldDuo Gold
9Star FM+ (FM)MyHits DanceDuo Party
10Radio NostalgiaDuo CountryElmari Kuld
Testimise etapis edastatakse digiraadio võrgus kuni 15 raadioprogrammi ja kõikidele raadioprogrammidele anti võimalus ka testimises osaleda. Neid programme, mille taha on märgitud (FM), saab kuulata ka FM raadio kaudu.

Seotud lood

Uudised
  • 19.12.24, 15:34
Raadioauhindade võitjad selgunud: elutööpreemia sai Neeme Raud
Eesti Ringhäälingute Liit ja Eesti Rahvusringhääling kuulutasid välja raadioauhindade saajad, elutööpreemia ehk Kuldmikrofoni pälvis Neeme Raud.
Uudised
  • 18.10.24, 10:39
Raadio Elmar hoiab liidrikohta
Viimase kuue kuu kõige kuulatum kommertsraadio nii päevases kui nädalases arvestuses oli taas Raadio Elmar, selgub uuringufirma Kantar Emor värske raadiokuulamise uuringust.
Uudised
  • 17.10.24, 13:58
Helibränding – asi, millest ei saa enam vaikida
Muusika mõjutab inimesi sügaval tasandil ja väga kiiresti, sõnas muusikapsühholoog Dali Kask saates „Eetris on turundusuudised“ ning lisas, et sel on selged neuroloogilised põhjused.
Uudised
  • 07.01.25, 14:12
TV3 Grupi reklaamimüüki hakkab juhtima Aivo Kütt
Alates detsembrist võttis TV3 Grupp Eesti kõikide reklaamimüügi osakondade juhtimise üle senine raadiote müügidirektor ja Artist Meedia ärisuuna juht Aivo Kütt.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.01.25, 14:09
Andmete kaitse ja privaatsus: millised tehnoloogiad tagavad sinu info turvalisuse?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele