Infot tuleb õppida filtreerima, sõnab aastatel 2016–2023 ERRi korrespondendina Washingtonis töötanud Maria-Ann Rohemäe, ning lisab, et tõde on alati kuskil keskel.
- Endine ERRi Washingtoni korrespondent ja praegune ERRi korrespondent Maria-Ann Rohemäe Foto: ERR
Rohemäe hinnangul võttis tal USA süsteemi sisseelamine ligikaudu aasta aega, aga laiem mõistmine tekkis umbes kolme aastaga ja isegi siis oli läbinärimine USA poliitkommunikatsiooni nüanssidest vahel keeruline. „Poliitilise kommunikatsiooni puhul on kõige raskem aru saada, kus on tõde. Kõik pooled liialdavad ja kuna informatsiooni on nii palju, siis on lihtne selle alla mattuda.“ Ta lisab, et veidral kombel on kõige parem viis tõeni jõudmiseks tarbida kõike ja palju. „Õppida filtreerima. Keegi pole kunagi nii hea, kui arvavad ta toetajad, ega nii halb, kui ütlevad ta vastased. Tõde on alati kuskil keskel,“ märgib ta.
Kui küsida Rohemäel, millised on unikaalsed omadused, mis määravad poliitilise kommunikatsiooni USA-s, toob ta olulisena välja:
- meedia märkimisväärse rolli ja mõju;
- ühiskonna lõhestumise;
- lobitöö, huvigrupid, raha;
- rahvuslikud sümbolid.
Rohemäe hinnangul on USA poliitiline kommunikatsioon viimase 10 aasta jooksul kolinud pigem internetti ja keskendunud rohkem vastandumisele. „Sotsiaalmeedia platvormide, nagu näiteks Twitteri, TikToki, Facebooki ja Instagrami, tõus on viinud tähelepanu ära traditsiooniliselt meedialt. See on toonud kaasa lühikeste ja tihti sensatsiooniliste sõnumite leviku ja suurendanud nii erakondlikke lõhesid kui ka väärinfo vohamist,“ kirjeldab ta.
USA ja Eesti poliitkommunikatsiooni erinevustest toob Rohemäe esile sotsiaalmeedia tohutu kasutamise ja otsesuhtluse valijatega USA-s, kuid möönab samas, et ka Eesti poliitikas ollakse seda üle võtmas. „Jüri Ratta Europarlamendi valimiskampaania on siin selge näide.“
Endine ERRi Washingtoni korrespondent
Maria-Ann Rohemäe astub teiste seas üles ka
6. novembril Tallinnas Filmimuuseumis toimuval
Kommunikatsioonijuhtimise aastakonverentsil.
Tutvu
Kommunikatsioonijuhtimise aastakonverentsi info, esinejate ja programmiga ning registreeru konverentsile soodushinnaga juba täna SIIN.
Seotud lood
Võitjad kahes kategoorias kuulutatakse välja juba 6. novembril Kommunikatsioonijuhtimise aastakonverentsil Filmimuuseumis.
Bestmarketing.ee ja Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit kuulutavad välja Aasta Kommunikatsioonijuht 2024 konkursi, kuhu ootame esitama silmapaistvaid kandidaate kuni 9. oktoobrini.
Tänavune Kommunikatsioonijuhtimise aastakonverents toimub 6. novembril Tallinnas Filmimuuseumis. Seekordse konverentsi fookuses on praegusel hetkel kolm üliolulist teemat, mida käsitletakse konverentsil kommunikatsiooni mõttes erineva nurga alt.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.