Messente turundusjuhi ja tänavuse Aasta Digitegu konkursi žüriiliikme Taavi Rebase sõnul on AI praeguse taseme juures interneti keskmine peegeldus ja keskpärasust sealt saabki. Ta lisas, et on proovinud nende tööriistade abil näiteks copy't kirjutada ning on pigem pettunud.
- Messente turundusjuht Taavi Rebane.
Millised on teie arvates täna peamised väljakutsed digiturunduses?
Minu hinnangul, eriti tehnoloogiavaldkonna mätta otsast vaadatuna, on peamiseks väljakutseks vähemaga samade eesmärkide või isegi suuremate eesmärkide saavutamine. Kõrgete intressimäärade tõttu on rahastus kokku kuivanud ning iga hinnaga kasvu asemel on tähtis kasumlikkus ja efektiivsus. Ja see peegeldub ka digiturundajate töös. Kliendi soetusmaksumuse allatoomine on prioriteet ning nõuab palju suuremat pingutust, kui võimalikult suure kasvu saavutamine.
Täna ei saa üle ega ümber tehisintellektist. Kuidas see mõjutab teie hinnangul digiturundajate tööd? Kas te ise ka seda oma töös kasutate ning kuidas?
Olen tehisintellekti osas pigem äraootaval seisukohal. Täna on AI turunduses rohkem abimehe rollis, tõstes kohati töö tegemise kiirust. Kuid kindlasti ei asenda see head digiturundajat. Oleme kõik proovinud nende tööriistade abil näiteks copy't kirjutada ning pigem pettunud. See pole ka üllatus. Praeguse taseme juures on AI interneti keskmine peegeldus ja keskpärasust sealt saabki. See omakorda on tegelikult võimalus ka heal digiturundajal silma paista olukorras, kus paljud kasutavad neid tööriistu turunduse tegemiseks. Tõeliselt osavaid turundajaid jääb vähemaks. Minu hinnangul on AI-l pikemas perspektiivis väga palju potentsiaali meie maailma muuta.
Enda töös kasutan AI-d vähe ja pigem siis, kui vajan kohta, kus põrgatada mõtteid ning uued mõttelõngad leida.
Millised digiturunduse kanalid on teie hinnangul hääbumas ja millised on n-ö tulevikuplatvormid?
Ma arvan, et täna ei ole ükski kanal otseselt hääbumas. Igal kanalil on oma funktsioon ning auditoorium. Digiturundaja ülesanne on tunda oma klienti ning olla kanalites, kus klient kõige rohkem aega veedab ning ostuotsuseid teeb. Tuleviku osas spekuleerides näen, et lühiformaadis sisuga platvormid võtavad üha enam turgu üle.
Millised digitööd on teile viimastest aastatest enim silma jäänud (seda nii Eestist kui välismaalt)?
Mulle isiklikult on viimasel ajal silma jäänud Pakendikeskuse sotsiaalmeedia. Neil on väga peen oskus ühiskonnas aktuaalseid teemasid siduda humoorikalt enda toodetega nii, et ei hakka piinlik. Seda suudavad vähesed. Nende puhul on tase jõudnud juba sinnamaale, et ka meediaväljaanded kajastavad nende postitusi.
Aasta Digitegu 2023 konkurss on täies hoos! Vaata konkursi infot ja esita oma töö
SIIN. Tööde esitamise tähtaeg on
7. september.
Aasta Digitegu 2023 võidutööd tulevad esitlemisele digiturunduse aastakonverentsil
Best Internet 2023, mis toimub
15. septembril Mustamäe Apollo Kinos. Vaata programmi ja registreeru konverentile juba täna
SIIN. Seotud lood
Aasta Digitegu 2023 konkurss on täies hoos. Töid saab esitada veel vaid 7. septembrini ning võidutööd tulevad esitlemisele 15. septembril Tallinnas Mustamäe Apollo Kinos toimuval digiturunduse aastakonverentsil Best Internet 2023. Vaata, kes kuuluvad sel aastal Aasta Digitegu žürii koosseisu.
Tööde esitamise tähtaeg on 7. september
Traditsiooniliselt korraldame ka sel aastal Aasta Digitegu konkurssi, mille võitjad ja grand prix kuulutatakse välja iga-aastasel digiturunduse konverentsil Best Internet, mis sel aastal toimub 15. septembril Mustamäe Apollo Kinos. Tööde esitamise tähtaeg konkursile on 7. september 2023.
Agentuuri Vondel Digital juhatuse liikme Seva Krutsko sõnul on praegused suurimad pöörded digiturunduses DTC-kaubamärkide turunduse ja loojamajanduse tõus ning muidugi tehisintellekti kasutus. Järgmiste aastate suur teema on aga jaemüügimeedia.
Digiturunduse aastakonverents Best Internet tuleb taas ja toimub seekord ühepäevase üritusena 15. septembril Mustamäe Apollo kinos. Programm on paigas ja konverentsile saab soodsaima hinnaga registreeruda juba täna.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.