Delfi Meedia reklaamidirektor ja tänavuse Best Interneti üks esinejatest Sander Maasik rõhutas, et digiturunduse efektiivsuse mõistmiseks on esmalt oluline selgeks teha, mida soovitakse saavutada - kas selleks on müük või brändi tuntuse kasvatamine.
- Sander Maasiku sõnul ei tohiks alahinnata traditsioonilisi kanaleid nagu Delfi, Postimees ja Õhtuleht, kuna neil on oma kindel koht turundusmaastikul. Foto: Priit Simson
Küsimusele, kui palju oleneb digiturunduse efektiivsus sellele eraldatud eelarve suurusest, vastas Delfi Meedia reklaamidirektor Sander Maasik, et digiturunduse efektiivsus sõltub suurel määral eelarve suurusest, kuid see pole ainus tegur, mis tulemusi mõjutab. Ta märkis, et suurem eelarve võimaldab kasutada mitmekülgsemaid ja mahukamaid kampaaniaid, jõuda laiemate sihtgruppideni ning testida erinevaid strateegiaid ja kanaleid. See annab Maasiku sõnul rohkem mänguruumi katsetamiseks ja optimeerimiseks, mis võib tuua paremaid tulemusi.
Maasik rõhutas, et digiturunduse efektiivsuse mõistmiseks on aga esmalt oluline selgeks teha, mida soovitakse saavutada. „Kui eesmärk on müük, siis hästi optimeeritud kampaania välismaa platvormidel võib anda kõige kiiremaid tulemusi,“ sõnas ta ja lisas, et kui eesmärk on brändi tuntuse suurendamine, tuleb keskenduda tegevustele, mis ei baseeru ainult otsesel müügil. „Seega on olulisem, et planeeritud eelarve saavutaks soovitud tulemused kui eelarve enda suurus.“
Maasik nentis seejuures, et iga kampaania juures on kõige olulisem arvestada kliendi tausta ja konteksti. „Varasemad kampaaniad, kasutatud andmed ning kampaania seadistamine ja sihtimine mängivad suurt rolli,“ sõnas ta ja lisas, et näiteks kodulehe analüütika ja sihtimine peavad olema korras, et kampaania oleks tõhus. Ta rõhutas, et mis töötab ühe kliendi puhul, ei pruugi automaatselt töötada teise puhul. Kõik sõltub Maasiku sõnul kliendist, sihtrühmast, tootest või teenusest ja kampaania perioodist.
Sander Maasik ja
Roger Puks esinevad ka tänavusel digiturunduse aastakonverentsil
Best Internet 2024, kus nad räägivad vestlusringis, kuidas kasutada reklaamieelarvet Eesti turul B2C kategoorias.
Vaata
Best Internet 2024 konverentsi
infot, esinejaid ja programmi SIIT ning
registreeri end üritusele soodushinnaga juba täna SIIN. Soodushind kehtib veel vaid
15. augustini (k.a).
Maasik märkis, et väikese eelarvega kampaaniad sunnivad turundajaid keskenduma kõige olulisemale ning kasutama ressursse tõhusamalt. „Olen näinud, kuidas nutikas sihtimine ja hästi planeeritud strateegia on toonud väikese eelarvega kampaaniatele suurepäraseid konversioonitulemusi,“ sõnas ta ja nentis, et samas on olnud olukordi, kus väikese eelarvega mudelit suurema sihtgrupi peale skaleerides tulemused enam nii hästi ei toimi. See näitab, et kõik sõltub mitmest erinevast asjaolust ja kindlat reeglit ei ole.
„Performance marketing kanalid nagu Google ja Meta (ja nüüd ka TikTok) pakuvad suurepäraseid võimalusi tulemuste mõõtmiseks ja optimeerimiseks, mis teeb neist väga tõhusad tööriistad, eriti piiratud eelarve korral,“ sõnas Maasik ja lisas, et täpne sihtimine ja pidev optimeerimine võivad väikese eelarvega kampaaniate puhul tuua muljetavaldavaid tulemusi.
Samas ei tohiks tema sõnul alahinnata traditsioonilisi kanaleid nagu Delfi, Postimees ja Õhtuleht, kuna neil on oma kindel koht turundusmaastikul. „Mitte ainult nende silmi avavate kommentaariumite pärast, kus võib leida tõelisi pärle ja meelelahutust, vaid eelkõige seetõttu, et need kanalid aitavad luua brändi tuntust ja usaldusväärsust, mis on digitaalse turunduse pikaajaliste eesmärkide saavutamiseks hädavajalikud,“ selgitas Maasik ja lisas, et analüüsides klientide tulemusi, näeb ta, et kohalike kanalite kasutamine koos Google'i ja Meta kampaaniatega annab paremaid tulemusi. Kui eesmärk on brändi teadlikkuse tõstmine ja kampaaniate kiire jõudmine suure hulga inimesteni, on need kanalid Maasiku hinnangul asendamatud.
- Media House’i strateeg Roger Puks.
Media House’i strateeg Roger Puks kommenteeris, et sääske võib ikka kahuriga tappa – eesmärk saab ju täidetud, ent kuklasse jääb ikka kriipima teadmine, et ehk oleks kärbsepiitsast ka piisanud. Piiratud eelarve kontekstis ongi tema sõnul kõige primaarsem saada, kas kanal on efektiivne või mitte. „Kui on aega ja ressurssi igale sihtrühmale oma loovlahendusi luua, siis see on loomulikult teretulnud, ent arvestades, kuivõrd see võib looveelarvet lõhki lüüa, võib selline lähenemine muuta positiivse ROI saavutamise ülemääre keeruliseks,“ sõnas ta.
Seotud lood
Tänavuse Best Interneti konverentsi ühe esineja ja Track AI Answers asutaja Silver Keskküla sõnul peab väga nišiteemade puhul AI keelemudelite hallutsinotseerimise riskiga arvestama ja tulemusi siiski kontrollima.
Meediaagentuuri EssenceMediacom Estonia tegevjuht ja tänavuse Best Interneti üks esinejatest Olga Peresild sõnas, et digikanalites on võimalik väikese eelarvega saavutada märkimisväärseid tulemusi, tuues välja viis peamist tingimust, mis selleks täidetud peavad olema.
SEB Panga turunduse ja kommunikatsiooni divisjoni juhi Silver Vohu sõnul tõuseb tänu AI kasutamisele turundustekstide keskmine kvaliteet tunduvalt.
Digiturunduse aastakonverents Best Internet tuleb jälle ja toimub taaskord ühepäevase üritusena 13. septembril Mustamäe Apollo kinos. Programm on paigas ja konverentsile saab soodsaima hinnaga registreeruda juba täna.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.