Uuring: Eesti väikeettevõtjad riskivad loomevargusega
Patendiameti värskest uuringust selgub, et kõige enam jätavad oma loomevara kaitseta väikeettevõtted, kel puudub sageli ressurss loomevarguse korral õigusvaidlusse asuda.
Patendiamet esitles koostöös Kantar Emoriga valminud Eesti ettevõtete loomevara-uuringut. Uuringu eesmärk oli välja selgitada, millised ettevõtted ja miks oma kaubamärke, disaine ja leiutisi kaitsevad ning vastupidi, mis põhjusel oma loomevara kaitsmata jätavad. Küsitleti 401 ettevõtet, kellest pool omas registreeritud loomevara.
Eesti üks tuntumaid artiste Karl-Erik Taukar on astunud olulise sammu enda brändi tugevdamiseks ning kaitsnud kaubamärgina oma perekonnanime ja tunnusväljendi "tutske". Nende tähiste alt ei tohi nüüdsest keegi teine pakkuda artistide meelelahutusteenuseid ja rõivadisaini.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.