Tänavuse BalticBesti žüriiliikme ja agentuuri McCann Riga loovjuhi Valters Jonatsi sõnul annab reklaamitöö arusaama ühiskonna toimimisest ja inimloomusest ning võimaldab saada antropoloogiks, kes puudutab inimeste hingi.
- Valters Jonatsi sõnul on nad leidnud viise, kuidas globaalsest agentuuride võrgustikust kasu saada.
Paljud agentuuride juhid kurdavad, et noored ei ole enam huvitatud reklaamivaldkonnas töötamisest ja eelistavad idufirmasid. Kuidas veenaksite noort talenti valima idufirma asemel agentuuri?
Arvan, et reklaamitöö annab võimaluse proovida ja katsetada uusi asju - saada teada, kes sa oled, õppida tundma ühiskonda ja katsetada uusi ideid. See annab arusaamise ühiskonna toimimisest. Õpid kõigest natukene ja tänu sellele võite kiiresti saada kõige huvitavamaks inimeseks ruumis. Samuti saad teada inimloomusest ja saada antropoloogiks, kes õpib puudutama inimeste hingi.
Kui ma 15 aastat tagasi reklaamikarjääri alustasin, oli see minu jaoks seksikas. See oli uus, see oli värske, see oli julge. Võib-olla näevad mõned inimesed tänapäeval selliseid idufirmasid, kuid minu jaoks on neid kahte raske võrrelda. Ma ei ole kindel, et idufirmasid armastavad noored oleksid ilmtingimata reklaamis suurepärased ja vastupidi.
Millised on selle suve peamised tarbijakäitumise trendid Lätis?
Tarbijad hoiavad end tagasi, nad on ettevaatlikud ja püüavad mustade päevade jaoks raha kõrvale panna. Tulevik on üsna ebakindel ja see mõjutab majandust. Kuid paljud mõistavad, et nad ei saa kaotada elurõõmu ja kulutavad ikkagi raha meelelahutusele, moele jne. Paljud kaubamärgid üritavad play it safe, nad on väga ettevaatlikud, aga ma arvan, et see ei ole hea strateegia.
Kriisi ajal on suur võimalus kiirendada ja turuosa võita, kui kõik teised aega maha võtavad. Teine suur väljakutse on see, et hinnad on kõvasti tõusnud. Läti pole enam odav riik. Jah, hinnad on hüppeliselt tõusnud ja kõik kurdavad hindade üle. Paljud asjad, nagu mood või elektroonika, on mujal Euroopas odavamad ning inimesed ostavad rahvusvahelistest e-poodidest.
Paljud kaubamärgid ja jaemüüjad pole aru saanud, et nad konkureerivad Hispaania või Poola kaubamärkidega. Nad peavad muutma ärimudelit või andma inimestele muid põhjuseid, miks nende kaubamärki armastada ja valida see välismaiste odavamate konkurentide asemel.
Paljud Baltikumi agentuurid on end globaalsetest võrgustikest välja lülitanud ja iseseisvaks hakanud, aga teie agentuur on endiselt McCanni ketis. Miks?
Võib-olla ei oska teised agentuurid globaalset võrgustikku maksimaalselt ära kasutada? Oleme leidnud viise, kuidas võrgustikust kasu saada. Saame kontaktid ja teadmised, mis aitavad meid uue äri tegemisel. Meil on hea meel olla osa võrgustikust. Kuigi paljudel meie regiooni agentuuridel ei ole õnnestunud välismaiste klientidega koostööd teha, meie teeme seda. See võtab aega, et tõestada, et olete suuteline kliente välismaal teenindama, kuid see on teostatav.
Ma ei usu, et meist võib saada kogu Euroopa sõlmpunkt ainult sellepärast, et oleme liiga väikesed, vaid meist võib saada butiikagentuur, mis üllatab kliente ootamatute ideedega. McCann Rumeenia on hea näide – see on kohalikust agentuurist globaalseks arenenud tänu oma originaalsetele ideedele, mida kogu maailmas märgati. See on võimalik ja me töötame selle nimel.
BalticBest 2024
žürii hindab töid veebiülekande otse-eetris
28. augustil.
Esita oma töö konkursile
SIIN. Tööde esitamise tähtaeg on
12. august.
Vaata osalemise infot ja tingimusi
SIIT.
Hoia end BalticBesti konkursiga kursis veebilehel
balticbest.eu.
Seotud lood
Agentuuri Tabasco loovjuht ja tänavuse BalticBesti žüriiliige Kerstin “Kessu” Raidma sõnas, et teismeiga ulatub tänapäeval juba 60-70ndatesse eluaastatesse ja arvestades heaoluriikides massilise elanikkonna vananemisega, turundame lähitulevikus suures osas just ka nooruslikele vanainimestele.
Vilniuses asuva brändingu ettevõtte andstudio loovjuht ja partner ning tänavuse BalticBesti konkursi žüriiliige Domas Miksys sõnas, et Leedus ei ole reklaamivaldkonnas lihtne raha teenida, kuna endiselt on kaasas ajalooline pagas, millel puudub selliste linnade nagu Kopenhaageni või Milano disainipärand ja usaldusväärsus.
Loovuskonkurss BalticBest tuleb taas 28. augustil, mil otse-eetris selguvad konkursi võitjad. Tööde esitamise tähtaeg konkursile on 12. august. Tänavusel Kuldmunal kulla võitnud töid saab BalticBestile esitada poole soodsamalt.
Täiendatud
Iga-aastane väikeriikide loovuskonkurss BalticBest 2024 toimub live ülekandena 28. augustil. Meil on hea meel tutvustada esimesi žüriiliikmeid.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.