Vilniuses asuva brändingu ettevõtte andstudio loovjuht ja partner ning tänavuse BalticBesti konkursi žüriiliige Domas Miksys sõnas, et Leedus ei ole reklaamivaldkonnas lihtne raha teenida, kuna endiselt on kaasas ajalooline pagas, millel puudub selliste linnade nagu Kopenhaageni või Milano disainipärand ja usaldusväärsus.
- Domas Miksys: “Leedus ei ole brändi loomine, disain ja reklaam massiivsed ja väga tulusad tööstusharud.”
Peate end brändingueksperdiks. Mis on bränding – kuidas seletaksite seda oma vanaemale või lastele?
Bränding on võimas vahend brändi väärtuste edastamiseks ja erinevate sihtrühmade tähelepanu köitmiseks. See on investeering, mitte lihtsalt teie logo esitlus. Mõelge brändingule nagu maratonijooksmisele: võite kindlasti joosta ka ilma korraliku varustuseta, kuid õigete jooksujalatsite korral paraneb teie sooritus märkimisväärselt. Samamoodi toimib bränding teie ettevõtte jooksujalatsitena, suurendades selle tõhusust ja mõju.
Paljud ettevõtted jätavad brändingu üldse vahele ja keskenduvad tulemusturundusele. Brändingut on ka raske mõõta.
Brändi loomise tähtsus sõltub tegevusvaldkonnast. Mitmed idufirmad alustavad tootega ja võivad selle isegi ilma korraliku logota turule tuua. Kuid B2C sektoris on võimatu müüa ilma korraliku visuaalse kaubamärgita, pakendita, logota. Samuti suurettevõtete jaoks, ka B2B sektoris, muutub bränding väga oluliseks. Oma töötajatega suhtlemiseks on vaja korralikku brändingut. Sama kehtib ka suhtlemise kohta huvirühmade ja investoritega.
Milline on Leedu turul praegune olukord brändi loomisel?
Leedus ei ole brändi loomine, disain ja reklaam massiivsed ja väga tulusad tööstusharud. Raha teenimine selles valdkonnas ei ole lihtne, see nõuab palju kirge ja pühendumist. Kõiki hüvesid ei saa aga rahas mõõta. Rahulolu millegi mõjuva loomise üle ning klientide ja kaaslaste tunnustus on hindamatu väärtusega.
Millised on Leedu tuntuimad kaubamärgid välismaal?
Viimane edulugu on Car Vertical, mis kasvab praegu ülikiiresti.
Then Vinted – esimene Leedu ükssarvik.
Tehnoloogiasektorist õitseb Nord VPN.
Ja rahvusvahelist tähelepanu pälvib ka meie ikooniline spordibränd Žalgiris.
Mida arvate bränditeenuste ekspordivõimalustest teistele turgudele?
Esiteks ei ole see lihtsalt skaleeritav ärimudel. Eduka disainiettevõtte loomine nõuab klientide lähedust, usalduse suurendamist ja isiklike suhete arendamist. Teiseks ei ole Leedul kui riigil disainijõujaama mainet. Meil on endiselt kaasas ajalooline pagas, millel puudub selliste linnade nagu Kopenhaageni või Milano disainipärand ja usaldusväärsus.
Ajad aga muutuvad ja nüüd oleme tunnistajaks üha põnevamatele disainiprojektidele, mis koguvad rahvusvahelist tuntust. Meie põlvkonnal pole mineviku taaka, oleme siin selleks, et alahinnatud arusaamu ümber kujundada.
BalticBest 2024
žürii hindab töid veebiülekande otse-eetris
28. augustil.
Esita oma töö konkursile
SIIN. Tööde esitamise tähtaeg on
12. august.
Vaata osalemise infot ja tingimusi
SIIT.
Hoia end BalticBesti konkursiga kursis veebilehel
balticbest.eu.
Seotud lood
Kommunikatsioonijuhid on tavaliselt avatumad ning neil on loovatele lahendustele laiem vaade. BalticBesti žürii liikme Linas Migonis Fabula Rud Pedersenist ütles, et turundusinimesed on aga väga kitsa vaatenurgaga ning nad keskenduvad väikestele taktikalistele kampaaniatele ja tahavad kõike mõõta.
Riias asuva agentuuri WKND loovjuhi ja tänavuse BalticBest konkursi žüriiliikme Jānis Kuprašovsi sõnul oli varem reklaamiagentuuride kuvand rock n’ roll, nüüd on reklaam lihtsalt töö ja seda valdkonda ei peeta enam nii atraktiivseks.
Täiendatud
Iga-aastane väikeriikide loovuskonkurss BalticBest 2024 toimub live ülekandena 28. augustil. Meil on hea meel tutvustada esimesi žüriiliikmeid.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.